Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 30 juni 2010

Beautiful glass - and roses!

Inköp från Provinsen (utanför Klagstorp i Skåne) - vacker glas i form av en vas och en "rosengömma", både etsade med vackert mönster. Vad passar bättre att köpa nu i rostider? Jag har fyllt vasen med Charles Austin, Schneewittchen och daggkåpa. I rosengömman vilar en lite mer utslagen Charles Austin. I början är blomman orange men går mer mot rosa ju längre blomningen pågår.
What I bought at the shop Provinsen: Beautiful glass - a vase and a coupe for one rose, both of them lovely etched. What could be better to buy now when it is time for the roses? I filled them with Alchemilla, Charles Austin and Schneewittchen. In the coupe rests Charles Austin a bit more pink, it starts in orange and end in pink.

9 kommentarer:

Madame C sa...

Jösses koss! Så vackert så jag dånar! Misstänker att de vackra austinrosorna inte klara min zon 3-4? Constance Spry är ju en som uthärdar här tack och lov!
Ha det gott,
Charlotta

Älfgärdet sa...

Suck....rosor...det gör nästan ont att se alla dessa små blomblad som vecklar ut si, vilken skönhet. Bästa, bästa tiden. Din rosgömma är ju helt underbar!

Windlost sa...

I love nothing more than an orange rose. Beautiful!! xo Terri

EVA AGNES sa...

Dina rosor är galet vackra. Och ihop med vackert glas...underbara.
Fyllda rosor är det bästa jag vet.
kRAMAR
eVA aGNES

Merja sa...

Så vackra bilder du tar på dina rosor och ting!!
Ha det gott

Moa sa...

Så vackra rosbilder du tagit.. nu vet jag vad jag kan göra med min lilla glaskupa, har nog nästan exakt en sån där jag med. Hoppas du njuter av värmen och solen och att du i alla fall snart är ledig och kan ta lite semester. Kram Monica

Karin A sa...

Underbara glasting och vackra rosor! En perfekt kombination... :) Hoppas du har det fint i sommarvärmen.

Trevlig helg!
Kram Karin

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Jättevackert!!!!
Kram Lily

Helena sa...

Ahhh, so beautiful roses!