Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 28 juni 2010

Constance Spry floating on water


Jag lovar att berätta mer om vad som inhandlades på min och Lilys tur på midsommardagen men jag har inte hunnit att fotografera ännu. Däremot måste jag visa vad jag fotade på midsommarafton: underbara Constance Spry som nu blommar för fullt i vår trädgård. Hon står mot ett plank och fyller upp en bra bit. Blommorna är stora och doftar lite kryddigt. Jag plockade några nästan utslagna blommor och lät dem sväva på vattnet i en zinkbalja.
I promise I will tell you more about the trip Lily and I went on this Saturday but I have not had the time to take any photos on the stuff we bought. Instead I have to show you some photos from Friday: lovely Constance Spry who now is in full bloom in our garden. She is standing against a large fence and fills the space pretty well. The flowers are huge and the scent is a bit spicy. I picked some of them and let them float on water in a zink bowl.

10 kommentarer:

Trollmor sa...

Så vackra midsommarblomster.
Blir spännande att få se vad som fick följa med hem från turen :-)
Kram Trollmor

Ingmarie We sa...

Ja, Constance Spry är verkligen underbar! Varje år lika vacker, frisk och fin.

Merja sa...

Så vacker! Fotografierna är fina som alltid:)

Annie - Annalunda sa...

Kära Poppins!

Underbara bilder och blomster och vilken blogg makeover!!! :)

KRAM Annie

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Jättevackert! Rosa blommor till zink är något speciellt :D

Nu är layouten perfect!

Ha det gott
Kram Lily

Madame C sa...

Så vackert! Min Constance Spry välsignade oss med utslagna blommor igår. Lycka:)
Ha det gott,
Charlotta

Nordingården sa...

Rosa rosor i en grå zinkbalja, kan det bli vackrare.... Mari.

Ninnie sa...

Så fint! Kan nästan känna doften av de vackra rosorna ....

Trolda sa...

Åh så vackert i all sin "enkelhet"! Låter som en ljuvlig doft dessutom! =D Rosa i kombination med zink är en "hit" =D

Trolda - semesterfirar´n! =D

Lusthuset sa...

Åh, vad den är vacker!!! Ja nu börjar verkligen rosornas tid. Härligt. Man blir förundrad över deras skönhet, men samtidigt frustrerad över allt otyg som kan angripa dem. Suck. Constance Spry är i alla fall en vacker dam. Ha en fortsatt skön vecka. Kram kära Poppins!!