Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 10 juni 2010

Will they survive the rain?

Det har nästan regnat hela veckan men i helgen hade vi i alla fall härligt väder. Äntligen var det dags att köpa lite sommarblommor till trädgården. Jag har inte haft lust tidigare när det var så kallt.
På blomstertrappan finns nu marguerita, nejlikor och stjärnöga. Hoppas bara de inte drunknar i allt regn... :)
It has been raining all week but last week-end we had sun, luckily enough. It was time to buy flowers for the garden. On the small shelf is now Chrysanthemum frutescens, Dianthus and Osteospermum. I cross my fingers and hope they will survive the rain... :)

11 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Mmmm - vilken fin blomsterhörna! Gillar verkligen krukorna :) och blommorna förstås! Afrikanska M gillar jag med, tacksamma och relativt lättskötta.

Roligt att se bilder från trädgårdsrundan och just de trädgårdar du visar på bild, har jag också sett och spännande med växthuset i Ulla´s trädgård. När vi var där, hade det varit ägarbyte (2 år sedan) men hörde att det varit ett ägarbyte till? Undra om det stämmer.

Hoppas solen snart lyser på dig, må så gott :)

Lily´s nya ♫♫♫♫♫ sa...

Vi får hoppas att vi får fler soldagar snart :D
Härlig blomsterprakt!
Kram Lily

Trollmor sa...

Åh, vilken blomsterfägring på din trapp!
Tänk så glad man blir var gång man ser alla vackra blommor.
Jag längtar iväg till en handelsträdgård jag också, då blir jag alldeles pirrig i kroppen :-)
Önskar dig en skön helg.
Kram Trollmor

Karin A sa...

Ja du vilken härlig helg det var (vi var i Skåne) men nu är regnet tillbaka här. Underbara sommarblommor och vackert arrangerat där på trappan.

Kul att se dina bilder trädgårdsrundan. Hoppas få se med egna ögon någon gång (känner igen flera av trädgårdarna från bilder på andra bloggar och i tidningar).

Ha en skön helg!
Kramar Karin

Annika Christensen sa...

Jag undrar det samma... i helgen blir det regn buketter.
Nejlikor är bara så ljuvliga måste ha flera.
Ha det gott
Annika

Trolda sa...

ååååååh så fint! Jag säger som jag skrev till Lily - det kunde vara DU som har öppethus för en liten "Trädgårdsrunda" =D =D =D Och TACK för din lilla "Lupinhistoria" där...och hoppas du kan ta en bild eller två på de med all säkerhet magnifika sorterna! =D

Trolda - önskar fin helg! =D

Galtholmen sa...

Så vackert o skirt... Jag har oxå väntat med utplantering av växter. Vill ju inte att allt ska förstöras av kyla o slagregn:D
Men nu till helgen kommer förhoppningsvis värmen åter.
Kram
Ulrika

Merja sa...

Fint! Stjärnöga är en favorit. Trevlig helg

Helens trädgård sa...

Jättesnyggt dekorerad blomstertrappa, för övrigt fina inbjudande bilder från din trädgårdsrunda.
Ha en riktigt trevlig helg!

Madame C sa...

Vilken fantastisk hörna! Här är det inte regnet som är det värsta - men stormen! Hualigen vad det blåser. Sitter hellre och tittar på era andra trädgårdar och hämtar inspiration idag:)
Ha det gott,
Charlotta

Julia C. sa...

I would like to know about your chrysanthemun in the future. Is normal this kind of weather in advanced spring? I hope that everyting will go OK with your plants. Julia C.