Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 3 juli 2010

In the province

Glaset i förra inlägget är köpt hos Provinsen - ett litet paradis mitt ute på slätten. Här sitter man gärna länge och fikar ute på gården, inramad av den vita muren och med sädesfälten precis intill. Rogivande och helt underbart...
Själva affären ligger i ett gammalt stall som är ljust och luftigt inrett. Intilll finns en keramikverkstad. På gården finns hur mycket som helst att fotografera. Det blev svårt att välja så här får ni en hel massa bilder att titta på.
The glass in my previous post is from Provinsen (The Province) - a small paradise right out in the flat land. Here you can sit for a long time with your coffee out in the courtyard, surrounded by the white wall and with fields of corn by your side. You get filled with stillness.
The shop is housed in an old stable but the rooms are very light and airy. Beside is a pottery workshop. In the courtyard there are many beautiful things to photograph. It was difficult to chose which photos I should post so I posted them all.
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Det stämmer helt *ler*
Längtar dit igen när jag ser dina bilder.
Blev så förtjust i kronan, klematis och lavendel i glaset, som jag senare köpte.
Hemmabakta pajer, cheesecake och kanelbullar, supergott kaffe om man vill slå sig ner och ta en fika.
Ett smultronställe i högsta grad..
Kram Lily

Annika Christensen sa...

Men vad fint hur hittar man dit?
Tack för rosvisningen jag kunde inte åka dit.
Skall fota rosor hela veckan.
Hur har du det i din trägård?
Är lite nyfiken på den.
Ha det gott så hörs vi