Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 10 juli 2010

A little bit of this and a little bit of that

Kors, vad det har varit varmt idag! Det har varit över trettio grader. Lite för mycket för min smak, jag orkar inte göra någonting utan hänger i skuggan under markisen. Där trivs den vackra lobelian också. Mitt lilla växthus har rostat och fönstren som var av plexiglas hade blivit fula. Så jag tog helt enkelt bort "glasen" och låter blomman få växa ut ur huset. Rosten gör ingenting. Om jag har tur är kanske hela huset rostigt om några år.

Blått är det på altanen och blått var det på den här linåkern vi körde förbi. Vi var tvungna att stanna så jag kunde ta ett foto. I bakgrunden syns Öresund och Ven.
Gosh, it has been hot today! It has been to hot for me. I do not want to do anything but beeing lazy out in the garden, laying under the sun-blind. Beside me, in the shadow, is this lovely lobelia. My little green-house is started to rust and the windows, made by Perspex, were looking ugly. I removed the "glass" and now the lobelia is growing out of the house. I don mind the rust, if I am lucky the whole green-house is rusty in a few years.

It is blue on the veranda and it was blue on this field of flax. We passed it a few days ago and had to stop so I could take a photo.
Pilgrim blommar så vackert. Den blev ju vald till årets ros i Poppins trädgård förra sommaren. Nu är det snart dags att presentera årets kandidater. Jag håller på att välja ut vilka som jag tycker blommar vackrast i år. Madame Plantier kanske är en kandidat, jag får se....
The Pilgrim is very beautiful this year. The rose was chosen to be the best rose in Poppins' Garden last year. Soon it is time to chose this year's best rose. I am thinking of which roses I think are the loveliest this year and I will return with the nominated. Madame Plantier might be one of the candidates...

8 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Där hade jag också stannat!
Underbart och det lilla växhuset är ju bedårande.
Tänk vad lobelia kan vara fint.
Tack för alla gulliga kommentarer det värmer alltid lika mycket
Annika

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Idag är det lite bättre, har varit och köpt 4 liter glass. Fast det är bara hälften kvar nu kom jag på ;-))
Tropisk hetta är inget för mig..

Ljuvligt linfält!
Växthuset och lobelian är underbart.

Ha en fin söndag
Kram Lily

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Den där blå/vita bilden med växthuset är helt underbaar!!
Made my day:-)
Ha det gott!

EVA AGNES sa...

Gudabenådat vackert med den linblommande backen.
Kan det vara Backafall??
Kram Eva Agnes

Tingeltangel sa...

Vilket otroligt vackert linfält. Det ser nästan overkligt ut för mig som aldrig sett någon liknande på riktigt. Önskar dig en fortsatt skön sommar.

Lusthuset sa...

Så fint med växthuset!! Jag har ett likadant och då vet jag hur jag skall göra när jag tröttnar på glasrutorna. Jättesnyggt. Linåkern var ju också häftig....skulle man kanske tom kunna åka och titta på. Ha det bra bland rosorna som ju fick några vattendroppar nu i kväll. Kram!

Trolda sa...

"Blått är flott" - och det ser vi väl verkligen här!!! =D Så vackert, både med växthus o fält. Och vilka fina FYND du gjorde där tillsammans med lily...=D Ser verkligen fram emot att återse din lilla "Ros-tävling", och är alla lika fina som de du visat nu blir det verkligen ett svårt val!

Trolda - kramar! =D

Agneta sa...

Lobelian i växthuset är helt underbart! Blir ett kanonfint vykort/tavla:-)
Borde döpas till "Frihet" för det ser just "fritt" ut när blommorna letar sig ut genom de borttagna plexiglasen. Då trivs dom som allra bäst. Matchande vattenkanna också, noterar jag, snyggt! Har samma färg:-)
Linfält har jag nog aldrig sett i verkligheten så titten här hos dig gav mig en ny upplevelse. Vid en första snabb anblick såg det nästan ut som lavendel.
Så fantastiskt att kunna få resa och se sig om i vårt vackra land via Internet. Så jag tackar för titten och rundturen.
Har naturligtvis beskådat och beundrat dina senaste inköp :-)
Ha det så gott!
Kram, Agneta