Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 14 augusti 2010

Old types, new letters

Här är mina senaste fynd: en gammal låda för typer och riktiga typer från ett tryckeri. Samt några nya träbokstäver i vitt. Lådan kommer att bli en prylhylla som jag kan samla pyttesmå saker på. Jag har länge velat ha en sådan hylla och blev glad när jag till slut sprang på den av en slump. Totalt kostade hyllan och de gamla typerna inte mer än hundra kronor!
Here are my latest bargains: An old drawer for types and real types from a printing work. And some new wooden letters in white. The drawer will be used for collecting tiny things. I have longed for a shelf like this for a long time and got very happy when I found it.

6 kommentarer:

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Härliga fynd du gjort!
Ibland ska man ha tur :D

Ha det gott
Kram Lily

Madelief sa...

I like your letter drawer. They were very fashionable in Holland in the 1970s. I know I had one in my room which I filled with little things. Your white letters look good in it.

I enjoyed the photos of the Danish royal fleet and the other tall ships as well. I believe the boats will be coming to Amsterdam soon!

Wishing you a happy weekend!

Lieve groet, Madelief

Karin A sa...

Vilken underbar låda och vad kul att få med gamla typer. Jag har en sådan låda som jag haft sedan barnsben - passar jättebra att förvara småsaker i. :) Hoppas allt är bra med dig!

Kramar Karin

Galtholmen sa...

ja en sådan letar jag oxå efter... och vilken lycka att hitta gamla typer:)
Grattis till till fantastiska fynd.
Ulrika

Kalo sa...

Så snyggt! Vilka underbara bilder du serverar från dina utflyter här nedan!
Karin

Lusthuset sa...

Vilket fynd! Jag är lite på jakt efter ett sätt att kunna dekorera ett slagbord som jag har med text (lite gammaldags). Undrar om det finns mallar för detta tro eftersom man inte är så bra på att skriva på fri hand. Det hade varit så mysigt med ett visdomsord av Linné på klaffen. Tack Poppins för att du löste en gåta för oss när vi såg alla krigsfartygen passera i Sundet (inkl. segelfartyget) i går. De var väl på väg hem kan jag tro. Ha det skönt. Kram!