Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 19 augusti 2010

Work and gifts

Jag började jobba i måndags och det är full rulle från start. Vart tog den ljuva ledigheten vägen? Nu känns det långt till nästa sommar och härligt lata dagar. För att pigga upp oss, har vi bokat in en liten resa till Berlin i höst. Bara ett par dagar men tillräckligt för att ladda om batterierna.

På fotot har jag samlat några gåvor som landat i vårt hem i somras. Vänner som har varit på besök har tagit med sig något vackert att ha på bordet. Och tänk att de olika gåvorna passade så bra ihop!?
I started to work this Monday and it has been full speed from day one. What happened to the delightful vacation? Right now it feels like next summer and long lazy days are very far away. To cheer us up we have decided to take a trip to Berlin this autumn. Just a couple of days to reload the batteries.

I have collected some gifts on the photos. The gifts are from different friends but they all stand on the kitchen table. Is it great that the gifts look so good together!?

9 kommentarer:

Lusthuset sa...

Ja tiden går fort när man har roligt säger man ju och det stämmer så väl. Denna sommaren (liksom alla andra) har bara gått så fort, men snart kommer den härliga hösten med frisk luft, underbara färger och allt annat trevligt. Kul med en kortsemester till Berlin. Hoppas ni får det fint. Ha det bra så länge. Kram!

Tigris Predikantan sa...

Era vänner verkar känna er väl!
:)

Madame C sa...

Åh, vad kul! En sådan söt lite hink fick jag också av en vän i sommar:) Vackra bilder som alltid hos dig!
Ha det gott,
Charlotta

Merja sa...

Fina gåvor:) Kul att ha något att se fram emot!

Annika Christensen sa...

Ja tänk vad tiden kan gå fort när man har det bra.
Fast den går fort när man jobbar också. Med andra ord har man det bra på jobbet också.
Fin fina gåvor.
Älskar hortensior
Annika

Ninnie sa...

Jaa, det är alltid lite svårt att komma igång efter en längre ledighet. Men bra att ha något roligt att se fram emot!
(Själv väntar jag på en resa till Provence i oktober...)
Ha en riktigt skön helg!

Växthusmadam sa...

Det är väl härligt att ha en resa att se fram emot när man nu börjat jobba igen!
Vilket superfynd du berättade om i förra inlägget! När jag läste det insåg jag att jag måste ut i mitt förråd och leta reda på min hylla med småfack och göra iordning den, tack för påminnelsen!
Växthusmadam

Trolda sa...

Ja, era Vänner känner er nog väl antar jag... ;-) Fin-fina saker! Hinken måste ingå i samma serie som JAG har lite av - en bricka och två burkar =D Ja, denna Sommaren har verkligen bara RUSAT iväg!!!? Men härligt att ha en liten "batteri-laddare" att se fram emot så! :)

Trolda - önskar en fin helg! =D

Lily sa...

Det går otroligt snabbt när man har kul :D
"Batteriladdaren" är snart! Skönt att ha ngt sådant i att se fram emot :D

Ha en fin vecka
kram Lily