Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 18 september 2010

For the herbarium

Mamma hittade min gamla portör på vinden och undrade om jag ville ha den. Ja, gärna, jag har nyligen funderat över vart den tog vägen. Jag köpte den för många år sedan på en loppmarknad och använde den faktiskt som väska - men det var lite opraktiskt att gå omkring med (fniss), så den lades undan och blev bortglömd. Nu får den hänga i mitt kök och vara en prydnad.

Nu är det knappt tre månader kvar till jul! ... Det var några som tyckte jag var tidig med mina julkort men jag säger- julen är snart här. Jag lovar dock att jag har inte börjat sätta upp juldekorationerna här hemma än (fniss igen).
I must say that I do not know what this is called in English. But it is a metal bag for collecting flowers and plants for a herbarium. My mother found mine in the attic the other day and she asked me if I wanted to use it. Please, give it to me, I said. Recently I was wondering where it had gone. I bought it years ago on a flee-market and I used it as a handbag for short while - but it was too unpractical  (lol) so I put it away and forgot all about it. But now I think I will have it for decor in my kitchen.

Now it is only three months to Xmas! ...Some of you thought I was too early with my Xmas cards but I say to you  - Christmas will soon be here. I promise though that I have not started to decorate at home for Xmas yet (lol again).

5 kommentarer:

Madelief sa...

Dear Poppins,

I have never seen such a thing before. It looks very special!

Happy weekend!

Lieve groet, Madelief

Merja sa...

jätte fint! Tiden går så fort så fort:)

Lily sa...

Portören är fräsig!
Kul att ha..

Ha en fin vecka
Kram Lily

Trolda sa...

Så kul med en portör - något jag inte sett tidigare! :) Och dina julkort är bedårande...och tiden går så himlans fort nu så det är absolut dags för dig att visa dem tycker jag! :) (och snart är man väl igång hemmavid också med julpyntet...för det ÄR ju så mysigt o kul...;-))

Trolda - kramar =D

♥ Hannele på Hisingen sa...

vilka skatter