Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 20 november 2010

Decorated candles

Igår kom vintern till Skåne. Det föll blöt snö hela dagen, den lade sig aldrig. Men i morse var det snö på taken och plötsligt kändes det väldig vintrigt. Det är inte så vanligt med snö redan i november här nere. Ett annat sätt att märka att det är vinter är att julbordsinbjudningarna börjar komma. Ibland önskar jag att de bjöd på en medelhavsbuffé istället för julbord. Jag är inte så glad för julmat...

Mörka, kalla kvällar gör att man håller sig inomhus och jag har mest suttit vid mitt nya skrivbord och pysslat. Fler dekorerade ljus finns i Poppins' Garden - Shop.
The winter arrived yesterday. It was pouring with wet snow the whole day but it melted away on the ground. But this morning the roofs were covered with white snow and suddenly it felt very much like winter. It is unusual with snow in November in the south of Sweden. Another way to understand that it is winter, are all the invitations to Xmas dinners. Sometimes I wish they could treat one to something else like an Italian buffet. I am not very fond of Xmas food...

When the evenings are cold and dark, I stay indoors and sit by my new desk. I have made more decorated candles.

7 kommentarer:

Lily sa...

Så vackra dekorerade ljus du har i din shop! Det går åt en hel del nu :)

Snön som vi fick igår ligger fortfarande kvar på tak, gräs och rabatter. Myssigt när man vaknade i morse och såg snön över takåsarna:)
Kram Lily

Madelief sa...

Dear Poppins,

An Italian Style Christmas dinner doesn't sound bad to me either. Your candles are very pretty! They will make beautiful presents.

Enjoy your weekend!

Lieve groet, Madelief

Tingeltangel sa...

Vilka fina ljus du gjort. Beundrar din energi. Tycker det är svårt att få den att räcka till mer än det nödvändigaste just nu.

Annika Christensen sa...

Vackert och stämningsfullt...
Ha det gott
Annika

Galtholmen sa...

Här har snön nu legat en vecka o ute snöar det för fullt. Jätteroligt speciellt nu när advent närmar sig. Julkänslan blir liksom mer påtaglig.
Julmat kan man tröttna på fort. Brukar bara äta när vi själva dukar fram på julafton.
Kram Ulrika

NinaH sa...

Nä- den kom inte till hela Skåne! Inte hit!;-) (Bara något litet korn inne i regnet... ) Nå... vintern är nog på väg hit också .... får man anta...?...;-) (White X-mas?)
Smygnjuter nu & då de fina änglarna jag köpte av dig. Snart, snart får jag sätta upp dem! Hurra!;-)

tindra lite mera sa...

Fina ljusdekorationer,tänk snart är det första advent och då ska det ju vara lite snö,själv kan man ju sitta inne och mysa med ljus och massor av pyssel!
Kram Katarina