Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 10 november 2010

The kitchen is not a mess, but the rest...

Just nu händer det mycket hemma hos mig. Vi byter ut möbler och försöker rensa ut saker samtidigt. Mannen har lyckats få några bokhyllor till att sätta böcker på. Jag har fått ett nytt skrivbord på bekostnad av min tv-soffa. Huset blir ju inte större så vi måste göra av med något gammalt för att få något nytt. Därför måste vi också rensa ut bland alla våra gamla vinylskivor - men här går meningarna isär. Mannen vill gärna spara på de flesta men jag vill bli av med så många som möjligt. Vi får väl se hur det slutar...

Köket är än så länge en fredad plats där vi kan sitta utan att se röran i resten av huset. Lite ljus på bordet, en vit hyacint, grönt fattigmanssilver och genast är det mysigt.
A lot is going on right now at our place. We are changing furniture at the same time as we are trying to get rid of stuff. The husband has managed to squeeze in some more book shelves. I have got a new desk but had to throw out an old couch. The house will not get bigger so we must remove of a lot to get place for new things. That is why we have to clear out some of our old records - and here we have different opinions. The husband thinks we should keep the most and I think we should get rid of many. Who knows how it will end...

The kitchen is still a peaceful place where we can relax and not have to see the mess in the rest of the house. A candle on the table, a white hyacinth, green silver glass and it is cosy.

8 kommentarer:

Madelief sa...

Dear Poppins,

Wish you good luck with moving the furniture, books an records around! I hope you and your husband can find a compromise :-)!

Lieve groet & happy evening!

Madelief

Madame C sa...

Vad kul att göra om lite så här inför jul! Fniss, det där med vinylskivor verkar vara ett ämne där meningarna ALLTID går isär;)
Ha det gott och tack för julinspirerande bilder,
Charlotta

Dorthe sa...

Dejlige julinspirerande billeder , glæder mig i denne tid:-)
Klem Dorthe

TYRA sa...

Härliga bilder, man börjar längta lite efter advent nu...

Tyra

Windlost sa...

Good luck with all your changes. Change is refreshing even if it is slow and painful to get it done!! Nice to retire to the kitchen. xo Terri

Trolda sa...

Åh så kul att förnya och byta ut en del! :) Jag stöttar DIG (såklart...;-)) i valet av att göra sig av med skivorna - det gjorde nämligen JAG för flera år sedan och det är INGET jag saknat! :) Underbart med hyacinter redan! Snart nalkas ljuva ljusa tider med advent!=D

Trolda - kramar

Lily sa...

Kul att göra om, få lite nytt, och framför allt, få rensat!
Kan tänka att det är svårt att göra sig av med lp-skivor. Jag har de flesta av mina kvar(inte så många iof)Vissa kan man inte göra av med..
Det är så vackert med vita hyacinter. Min är nästan överblommad, så gott de doftade..:)
Längtar till advent :)
Kramiz

Annika Christensen sa...

Det där känner jag igen att man inte riktigt är överrens om vad som skall vara kvar eller inte.
Vad kul för er med lite nytt.
Kanske vi får se sen???
Ha det gott
Annika