Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 12 december 2010

Green grass

En dags töväder och all snön försvann! Synd, tycker jag, för det gav en särskild julkänsla. Idag är det kallt igen och solen lyser, men gräset är grönt i trädgården - som om det vore vår i stället för vinter 
Trots det vackra vädret är det mysigt att vara inomhus - men det blir nog en härlig promenad i eftermiddag.

One day of warmer weather and all the snow disappeared! I miss the snow because it adds a lot to the feeling of Christmas. Today it is colder agian but the grass is green in the garden - like it was spring instead of winter.
In spite of the nice weather it is cosy to be indoors - but I guess we will be out for a long walk this afternnon.

7 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Vilka fina julgranskulor!
Trevlig tredje advent önskar Växthusmadam

NinaH sa...

Oj! All snö borta?! Vi fick behålla lite här i NÖ delen av landskapet....;-)...
Inomhus är det annars mysigast nu!;-)

Galtholmen sa...

Åh vad tråkigt att snön försvann... Här töade det oxå rejält o regn/snöade. Men inte tog det på snötäcket något nämnvärt - vi har fortfarande någonstans mellan 20-30 cm. Halt däremot blev det som sjutton:)
Här lyser adventsljusen mysigt i kvällen som utanför lyser av snö o en bister kyla -15 grader.
Kram Ulrika

Annika Christensen sa...

Vilka kulor... sådan vill jag också ha i julgranen....mm skulle nästan kunna äta upp dem!
Ha en bra dag
Annika

Trolda sa...

Du kan få lite snö av oss här istället...;-) Ja, visst ger det en härlig julstämning med snön, det håller jag med om, men det är lite FÖR mycket o lite FÖR kallt i min smak. (Och efter nyår vill jag ha VÅR!!! =D) Vackra julkulor du bjuder på! =D

Trolda - önskar en fin luciadag! =D

Trollmor sa...

Hoppas att ni får mer snöflingor och vita täcken innan jul, det ger stor del av stämningen.
Så vackra julgranskulor.
Kramar Trollmor

EVA AGNES sa...

Grönt gräs är fint på våren och sommaren. Men har ni inte fått tillbaka den vita vintervärlden? Det har vi här uppe hos oss.
Fina kort och julgranskulor.
Kramar Eva Agnes