Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 23 december 2010

I wish you a Merry Christmas

Välkommen in! Stig in i värmen och lämna snön och kylan utanför. Härinne är det varmt och mysigt. Det doftar gott av julskinkan som står i ugnen och strax är klar. I kylen finns kall mumma och vi kan lätt fixa lite varm glögg om det så önskas. Gottebordet är fullt och julklapparna inslagna. Granen är tänd och lite julmusik höjer stämningen lite till.

Julefrid råder över hela landet och jag önskar dig en riktig god jul och hoppas du firar den på just det sättet som du vill.
Julkramar från Poppins
Welcome! Please, step in and leave the snow and cold outside. Indoors it is nice and warm. It smells lovely from the Xmas ham in the oven - it will soon be ready. In the fridge we have cold mumma (a special Xmas drink, like sweet dark beer) and we can also treat you with hot mulled wine. The sweets are tempting and the presents are ready. The Xmas tree is lightend and some Xmas carols will make the it even more like Xmas.

Xmas peace is all over the country and I wish you a Merry Merry Christmas and I hope that you will celebrate it just the way you like to do.
Love from Poppins












12 kommentarer:

Lily sa...

Många stämningsfulla bilder!
Godiset ser väldigt smarrigt ut :)
Julefriden är det man hoppas alla får uppleva under julen..

God Jul önskar jag er också :)
Varma kramar från Lily

slottsträdgårdsmästaren sa...

Härliga bilder! Jag önskar dig en riktigt God Jul!

Malin sa...

Vilka otroligt vackra bilder o och arrangemang du visar...det ser verkligen helgaktigt och högtidligt ut...det är så gott just den här tiden och friden riktigt sveper in över landet...men burr så kallt ute...

God Jul kram från Malin

Karin A sa...

Härligt att få kika in hos dig. Både gott och vackert! :)

Önskar dig en riktigt god jul!
Kram Karin

Galtholmen sa...

Ett sådan härlig inbjudan till en dignande julstund. Jag har provsmakat o njutit av DIN jul o nu ska jag fortsätta med min egen.
Önskar dig en underbar JUL
Kram Ulrika

Merja sa...

Vilken härlig julfrossa du hade hos dig:)
Önskar dig en riktigt fin och God jul!

Moa sa...

Tassar in så här på julaftonsmorgonen för att önska Dig och de dina en riktigt God Jul.. kram/monica

Lusthuset sa...

Ha en Riktigt GOD JUL och hoppas att det blir riktigt mysigt. Snön yr från taken och jag har varit ute i de stora gummistövlarna och sopat av växthustaket. Tänk vilken vinter!! Kram!!

Karin Lindström sa...

Hej kära Poppins!

Vilket underbart ögongodis du bjuder på!

Jag önskar er en fortsatt härlig jul!

Många kramar, Karin

Ankan sa...

God jul på dig med! Tack för de vackra julbilderna du bjuder på, jag gillade speciellt den med chokladpralinerna i närbild...
Kramar

Trollmor sa...

Så mysigt att få hälsa på här hos dig. Det bjudes fröjd för sinnet och gott till livs.
Önskar dig en fortsatt fin jul.
Många kramar Trollmor

Trolda sa...

Jag TÄNKTE väl att SKUMTOMTARNA skulle finnas med de också...;-) Åh så vackra o stämningsfulla bilder!!! Hoppas du/ni haft en härlig jul med allt man kan önska sig!!! =D

Trolda - god fortsättning!!! =D