Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 16 december 2010

In spite of the weather

Jag gnällde över snöbrist i senaste inlägget. Idag kom ett riktigt snöoväder in över Skåne så jag fick så jag blev tyst. Trots vädret, firade jag jul med mina arbetskamrater genom att tura mellan Helsingborg och Helsingör, d v s vi åkte på färjan ett par gånger fram och tillbaka. Under färden intog vi julbord i restaurangen och även om det gungade rejält ibland, så slapp vi jaga köttbullarna över bordet.

Väl hemma efter en ganska snöig resa från Helsingborg, myste jag med lite glögg. Nu är alla juldekorationerna uppe. På bilden syns en änglagirlang som hänger över mina skridskor på en hylla i köket. Skridskoåkning är absolut inte något som jag är bra på så skridskorna får hänga som prydnad.

Ha det bra i snövädret!

I was whining about the lack of snow in my last post. Today we had a lot of snow - enough to keep me quiet for a while. In spite of the weather I and my colleagues celebrated Christmas by taking the ferry between Sweden and Denmark. It is not very far, the trip takes only 20 minutes, and it is a tradition to sit in the restaurant on the ferry during four trips, eating and not leaving the ferry. The stormy weather made the trip rocky but we did not have to chase the food around the table.

When I got home at last, it was a lot of snow on the roads, I sat down and enjoyed mulled wine. All my Christmas decorations are in place. On the photo you see an angel garland hanging over my skates on a shelf in the kitchen. I am so bad at skating so the skates will have to do as decoration.

6 kommentarer:

Malin sa...

Det låter väldigt trevligt med julbord på färja...en lite lagom tur...Jag har fått fram alla julsakerna i dag och det har blivit så julmysigt så här hemma...Nu fattas granen och så ska det sättas i röda ljus på en del ställen till...
Ha det Gott!

Kram från Malin

NinaH sa...

Ja, nog fick vi snö idag så det förslog! (extra för oss, ny för er!)
Jasså- ni vågade er på att tura ändå?!;-) Väl det gick bra... då!;-)

Lily sa...

Ja, det kom rejält med snö :)
Vackert men förrädiskt..
Låter härligt ändå att tura :)
Jag åker till Köpenhamn idag med mina "arbetskamrater". Ska bli kul att komma in och se och inspireras av allt.. :)
Jag har inte satt fram alla julsaker än, på måndag ska jag baka och göra julgodis :))
Ha en fin helg
Kram

Trolda sa...

Ja men du SER...vädrets makter lyssnar då DIG!!! Eller så VAR det jag som skickade snön till dig...;-) Visst gör det mycket för julstämningen - hoppas den stannar hos er över helgerna nu också! =D Låter mysigt med ett gungande julbord i två länder! =D

Trolda - kramar =D

Lusthuset sa...

Ja, nu har vi väl fått snö så det räcker. Vackert är det ju nu och bättre så än snöslask. Här är också dekorerat fast inte så mycket. På något sätt blir det mindre för varje år, men då bara det "gottast" dvs de verkliga favoriterna. Ha nu en skön julvecka kära Poppins. Kramar!!

Annika Christensen sa...

Nej snöbrist är det inte precis.
Ingen brist heller på julstämning.
Ha en God Jul om vi inte hörs innan.
Kramisar
Annika