Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 21 december 2010

Xmas party

I lördags hade vi julfest med bokklubben. Varje år bjuder mannen och jag på en middag i julens tecken. Vi äter gott, dricker gott, trivs i varandras sällskap, pratar böcker och delar ut julklappar. Det är alltid lika mysigt.

Årets meny var fisksoppa med saffran och vitlöksbröd till förrätt, kyckling med dijonsenap och kokta grönsaker till huvudrätt, kaffe och schwarzwaldtårta till efterrätt. Senare blev det gottebord med choklad och frukt.

Nu ska jag jobba två dagar till, t o m lillejulafton, innan det blir dags att fira jul! Jag väntar med att önska dig god jul till på torsdag.
This Saturday we had a Xmas party for the book club. I and the husband have a dinner every year in the sign of Christmas. We have a nice dinner, some nice wine and we enjoy the company, talk about books and give away Xmas gifts. It is always a lovely evening.

This years menu consisted of fish soup with saffron and garlic bread for a starter, chicken with dijon mustard and vegetables for main course, coffee and Schwarzwälder Kirschtorte for dessert. Later we had chocolate and fruit.

I will work two more days before it is time to celebrate Christmas. I will wait and wish you a Merry Xmas until Thursday.

6 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Men oj så fint!! Underbar dukning och alldeles lagom pyntat :) Trevligt med en julmiddag innan jul, förlänger julkänslan :)

Jag jobbar också t.o.m den 23:e och spar min ledighet till trettonhelgen.

Bloggas vi inte innan jul, så önskar jag dig en riktigt härlig julhelg :)

Karin A sa...

Det låter verkligen som en mysig tradition och vad härligt att få sitta ned vid ett sådant vackert dukat bord! :) God jul vännen!

Kram Karin

LindaLunda sa...

Tittar in för att säga GOD JUL!!!!!
Vill önska dig och din familj en fröjdefull sådan!
Linda

Madelief sa...

I hope you had a lovely dinner. Your menu sounds great! I wish you and your family a Merry Christmas and a Happy New Year!

Lieve groet, Madelief

Trolda sa...

Vad mysigt det låter!!! och vilken meny!!! =D Hoppas att du/ni får en alldeles fantastiskt fin jul med massor av mys!!! =D

Trolda - GOD JUL!!! =D

Anonym sa...

Härlig juldukning!
Kramar
Lily