Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 7 februari 2011

Blue beauty

En vacker blå, nästan turkos, urna har flyttat in hos oss. Den passar riktigt bra ihop med glasurnan och ett ägg dekorerat med decoupage.

I natt ska det bli hårda vindar i Skåne. När vi kom hem från jobbet plockade vi undan allt som kan blåsa bort. Nu håller vi tummarna att spaljéer och annat ska sitta kvar på väggarna imorgon bitti!

A beautiful blue, almost turquoise, urn has moved into our place. It fits really good with the glass urn and an egg decorated in decoupage technique.

Tonight there will be a stormy weather. When we came home after work we had to put away anything that can blow away. Now we just have to hope that trellies and other things will be okey!

12 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Så snyggt! Gillar blått åt det turkosa hållet. Mmmm...

Fy för blåsväder. Jag håller tummarna för att inget går sönder.
Här hemma i Dalarna har det börjat snöa igen.

Ha en bra kväll
Kramar L

Lusthuset sa...

...samma här, har varit ute och plockat in lyktorna på planket och annat löst som kan flyga runt....kanske skall jag ställa in vattenspannarna vid växthuset också....det får jag nog göra!! Just nu blåser det ju nästa inte alls ....men vi får väl se vad som händer. Vilken vacker urna och det fina påskägget(hi,hi). Ha det bra och håll i hatten. Kram!!

Randi sa...

Vilken underbar urna! Färgen är sååå vacker!!! Ja, vi har också plockat ihop grejer och flyttat bilarna. Jag fasar för natten. Är så orolig att något ska träd ska falla ner på växthuset.
Var rädd om dig och stanna inomhus!
Kram Randi

Ninnie sa...

Å! Så fin! Min mamma har två såna gamla porslinsurnor med lock på i sin ägo. En mörkblå och en vit, med målad dekor på. Tror de har varit min mormors från början. De är så fina!

Tingeltangel sa...

Vilken underbar urna. Den ser helt fantastisk ut. Och ditt fotografi är så fint osm alltid.

LindaLunda sa...

Jättefin!!!!!

Galtholmen sa...

Åh en sådan urna har min svärmor, fast vit med gulddekor... väldigt vackert.
Ja jag har hört på nyheterna om hur stormen farit runt i Skåne. Jag hoppas verkligen att ni har klarat er bra. Här blåste det rejält under natten o snöade, men inget allvarligt inträffade. Nu skiner solen o här är strax över nollan. Stilla o härligt.
Kram Ulrika

Trolda sa...

Oj en sådan vacker urna!!! Ser ut som en riktig raritet! Är den antik, ett "loppis-fynd" eller kanske arvegods!??? Jätte-fin är den hur som helst!!! =D Och dina hemmagjorda ägg slår ju det mesta...=D

Trolda - kramar =D

Madelief sa...

This is a beautiful urn indeed!!

Lieve groet, Madelief

Tilde sa...

Hej Vackert foto hos dig som vanligt, jag kikar in ibland, förvånad att det är så många av oss "gamla"bloggare som fortfarande är kvar, jag hoppade av nåt år , men är tillbaka igen "lite grann"
Elisabet

IET sa...

Underbar färg på urnan.
/i.

Lily sa...

Vacker urna, underbar färg, passar fint med ditt ägg.
Kram Lily