Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 27 februari 2011

A glimpse of the husbands' new love

I över ett år har mannen gått och suktat efter den här fåtöljen. Nu står den till sist i hans rum eftersom något drastiskt hände - han satte eld på sin gamla läsfåtölj....

Så här gick det till: Jag satt i mitt rum och kände en bränd doft. "Vilken rökig whisky du dricker", sade jag. "Ja, det är det" fick jag till svar. Efter en stund började dock mannen tycka att whiskyn doftade lite väl mycket rök och upptäckte att det var fåtöljen han satt i som rykte! Läslampan hade kommit mot tyget och värmen gjorde att det sakta men säkert började brinna. Vilken tur att tyget är flamsäkert annars hade väl slutat med att hela fåtöljen brann. Nu blev "bara" det ett stort svart brännmärke och mannen (och whiskyn) klarade sig undan med bara förskräckelsen.

En vecka efteråt var den nya fåtöljen beställd och ytterligare en månad senare stod den i vårt hem. Nu undrar jag om det var en olycka eller om mannen var mycket listig.

For over a year the husband has been longing to buy this armchair. Now it stands in his room since he had an accident - he put his old armchair on fire...

This is what happened: I was sitting in my room and felt a smoky scent. "What a smoky whisky you are drinking", I said. "Yes, it is" was the answer. After a while the husband thought the whisky smelled a bit too smoky and discovered that the armchair he was sitting in was on fire!. The lamp had got into touch to the fabric and the heat started a small fire. Luckily enough the flameproof fabric made the process go slow or otherwise it could have ended with the whole armchair on fire. Now it ended with "only" a big burn and the husband (and the whisky) escaped very lightly.

A week later the new armchair was ordered and after yet a month it was delivered to our house. Now I wonder if it was an accident or if the husband was very smart.

9 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Ja det kan man verkligen undra....
Tur att det gick bra för er!

Förstår att mannen är nöjd med sin nya fåtölj. Den ser jätteskön ut.

Ha en fin söndag
Kramar L

Annika Christensen sa...

Sitter här och skrattar min man undrar varför?
Har just läst ditt inlägg högt och skrattat så tårarna rinner.
Ja du man kan ju undra?

Hoppas att han får många fina studner i den nya fina fåtöljen.
Annika
Kanske vi se på mässan eller?

Madelief sa...

What a lucky escape for your husband. It could have been worse! His new chair looks very comfortable!

Happy new week!

Lieve groet, Madelief

Tingeltangel sa...

Vilken underbar historia. Jag dricker inte whiskey så jag undrade först om den verkligen kan vara så rökig... Fåtöljen ser jätteskön ut. Hoppas maken flyttat lampan nu så han inte blir av med den nya kärleken.

Lusthuset sa...

Ja, du vet alla sätt är bra utom de dåliga.....skulle kanske vara något att tänka på för jag vill gärna ha en Gripsholmfåtölj från KA Roos...Suck! Kram!!

Malin sa...

Först fnissade jag o såg scenariot framför mig...
Tänkte sedan på hur lätt hänt det är att det går "galet" och att ruggiga saker händer...
Nu slutade allt väl och jag kan förstå om maken är nöjd över sin nya fåtölj - den är urläcker!
Vilken historia att berätta och som är förknippad med den nya stolen!

Kram från Malin

Nanna sa...

Hahaha! Härlig historia! Hoppas han har ställt lampan lite längre bort nu då ;)

Trolda sa...

Hahaha...ja man skall väl inte skratta egentligen, men det ÄR onekligen lite kul...;-) TUR dock att allt gick BRA! :) och jag UNDRAR jag om inte maken är lite "lurig" han...;-) JÄTTEFIN stol! Ser ut som drömfåtöljen i ett engelskt cottage! =D

Trolda - kramar =D

Agneta sa...

Hej!
Nya fåtöljen har ett mycket snyggt tyg och ser bekväm ut. Sådana fåtöljer fanns ofta förr i tiden. Tyvärr slängde jag ut de som fanns hemma när mamma dog. Kunde klätt om dom, men...!
Tur hade din make, det kunde slutat illa för det är lätt hänt att man slumrar till.
Åja, inte "luktar" wiskey sååååå bränt... ;-)
Nåja, slutet gott för alla parter!
Ha det så bra!
Kram, Agneta