Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 2 februari 2011

Something for the eyes

I helgen kom vännen Lily och hälsade på. Hon hade med sig en vacker bukett tulpaner i alla möjliga färger. Varje gång min blick faller på blommorna blir jag glad. Färgprakten varslar om att våren är på väg! Mitt i färgpaletten finns ett par blåa anemoner och deras vackra färg gör mig ännu gladare.
My friend Lily visited me this week-end. She gave me a lovely bunch of tulips in different colours. I feel happy everytime my eyes catch a glimt of the flowers. The colourful tulips give notice about spring! Integrated in the pallet of tulips are some blue Anemones and their beautiful colours make me even more happy.

10 kommentarer:

Lusthuset sa...

Inget kan höja humöret och ge välbefinnande som blommor och tulpaner är ju denna tids vackraste. Ha en fortsatt skön kväll. Kram!!

Bruno och Mig sa...

Tulpaner är underbara denna årstid.
Och din bukett är jättefin. Speciellt tillsammans med de blåa anemonerna.

Ha en bra dag

L

Merja sa...

Fin bukett du fått att glädjas över! Anemonen var verkligen super:)
Ha det gott!

Liane sa...

Härlig vårbukett med lite färgfägring något som behövs denna årstid. Äntligen börjar ljuset återvända och våren börjar kämpa sig tillbaka.

Lily sa...

Kul att se buketten riktigt utslagen! Anemonerna blev pricken över i:et :)
Idag har det varit riktigt ljust :)
Det är underbart :))
Kram

Annika Christensen sa...

Vilken glädje.. med en god vän och härligt bukett.
Hoppas vi kanske ses på mässan i Malmö jag är så nyfiken på att träffa er båda.
Det blir blogg träff där det kommer att stå på min blogg.
Ha de gott
annika

Trolda sa...

Tänk - "den där Lily" ;-) - hon vet minsann PRECIS hur man gör någon glad!!! =D Vilken underbar vänskap ni har - grattis till er båda!!! =D

Trolda - kramar =D

Windlost sa...

Oh, they are so gorgeous. We are still far away from spring here. I love the blue anemones. Wow! GORGEOUS colours!!

xo T.

EVA AGNES sa...

Helt underbart! Våren är nog på väg nu och glad blir jag sannerligen också av din bukett.
Kramar Eva Agnes

NinaH sa...

Tulpaner gör en glad! Anemoner likaså! Och har man sen dessutom fått dem av en kär vän- ja då....!;-)