Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 21 mars 2011

Eight things about me


Vännen Lily gav mig en utmaning genom att uppmana mig att berätta åtta olika saker om mig själv. Hm, det krävs ju lite eftertanke... Men här kommer åtta saker som ni kanske inte visste:

1. Jag är allergisk mot pälsdjur – annars hade vi nog haft både hund och katt här hemma. Hade katt fram till tonåren då jag helt plötsligt blev allergisk.

2. Är urusel på att känna igen människor – så bli inte förvånad om jag inte hälsar ute på stan… Jag är inte heller nyfiken av mig och försöker respektera andras integritet.

3. Jag går gärna mina egna vägar, känner inte alls att jag behöver göra eller tycka som alla andra – en typisk ”kärring mot strömmen” kanske.

4. Har tävlat i Vi i femman en gång i tiden –vi slutade på tredje plats.

5. En av mina favoritfilmer är Barry Lyndon från 1975 med Ryan O'Neal i huvudrollen - dels är det en härlig berättelse, dels är den så vackert filmad att jag bara kan sitta och njuta av de vackra bilderna.

6. Har bra lokalsinne och tycker om kartor – är därför lite ”putt” eftersom mannen skaffat gps och jag inte är förste kartläsare längre…

7. Jag avskyr långa naglar. Jag vill kunna ta tag i saker och ting, köra ner händerna i rabatterna eller knåda en deg – men så är jag inte särskild intresserad av vare sig smink eller kläder, tror på den naturliga människan.

8. Trots vad jag sade i punkt 7, så har jag massvis av scarves och sjalar - känner mig inte klädd om jag inte har en sjal runt halsen.
 
 
My friend Lily challenged me by asking me to reveal eight things about myself. Hm, it takes some time considering... Here are eight things about me:
 
1. I am allergic to certain animals - if not I think we would have both a dog and a cat. I always had a cat until I suddenly got allergic in my teens.
 
2. I am really bad at recognizing people - do not get suprised if I will not say hello when I meet you in the street... I am not curious at people and try to respect other people's integrrity.
 
3. I follow my own mind, do not feel I have to do or think like everyone else do or think - maybe I am just an old reluctant lady.
 
4. Have been in a national TV quiz when I was eleven years old - ended in third place.
 
5. One of my favourite movies is Barry Lyndon from 1975 with Ryan O'Neal - it is a brilliant story and very beautifully done, I can just sit and look at the lovely pictures.
 
6. I have a really good sense of directions and I love maps - that is why I am a bit cross over that the husband has bought a gps and I am not first map-reader any more...
 
7. I hate long nails. I want to feel things with my hands, press down my hands in the flower beds or knead a bread dough - but then I am not at all in for make-up or clothes, I believe in the natural human being.
 
8. In spite of what I said in #7 I have a lot of scarves - I do not feel dressed if I not have a scarf around my neck.

5 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Det är roligt med utmaningar som gör att nya saker kommer fram. Fast jag läst din blogg så länge var det nog inget av detta som jag kände till.

Lily sa...

Härliga svar :) Tycker du ska komplettera med klok, vis och humoristisk :)

Blogger gör en nästan...ibland!
Skrev en kommentar här för någon dag sedan, vips..försvann den uti tomma intet. Det är inte alltid jag kommer ihåg att kopiera innan jag trycker på "publicera din kommentar"..

Ha det gott
Kram
Lily

Trolda sa...

Kul att få läsa lite mer om dig =D
Punkt 1,2,3 o 7 skulle jag kunna skriva hos mig också =D Däremot är mitt lokalsinne katastrofalt...

Trolda - kramar =D

Bente Bing sa...

Så fint å lese! Mannen min kjøpte også en GPS, men han har innsett at jeg er bedre;-) - bare vent, den menneskelige hjernen er uovertruffen!

brii sa...

mmmm jag kanske t.o.m hejade på er i Vi i Femman!
tittade alltid på det, även om jag aldrig svarade rätt!
jag jobbar som trekking guide så gps är jag "tvungen" att ha med mig (turisterna känner sig "säkrare" när jag har den med mig ), men föredrar att använda kartor!
baciusss
brii