Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 27 mars 2011

More spring bulbs

Vilket härligt vårväder det har varit i helgen! Så pass varmt att det gick att sitta ute och dricka kaffe på altanen och samtidigt få lite sol på vinterbleka kinder.

Nu blommar krokus och vintergäck i trädgårdar och parker. Hemma njuter jag av också av vårblommor. Den söta fågelholken i kartong innehöll olika handcrèmer från Crabtree & Evelyn. Jag köpte den för några år sedan och tycker lådan är jättesöt som prydnad.

What a lovely spring weather! It has been warm enough for us to be outside in the garden and having coffee on the veranda - and at the same time to get a bit of sunshine on our pale cheeks.

Now there are Crocus and Eranthis in bloom in parks and gardens. I also enjoy spring bulbs indoors. The sweet nesting box in cardboard once contained different creams from Crabtree & Evelyn. I bought it for some years ago and I think the box is lovely.

5 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Underbart väder har det verkligen varit även om vi inte hade så fint igår. Men man kan ändå vara ute nu och känna ljuset. Härligt!

Ha det gott, kram Marie

Galtholmen sa...

Vi har oxå suttit ute för första gången denna "vår" o fikat. Kallt i vinden men ack så härligt. Dock inte lika härligt igår när vi hade släppt ut dem första lammen i hagen igen o snön började singla ner från himlen. I morse låg 5 cm snö o täckte allt som blivit bart... Hoppas på sol o plusgrader idag.
Kram Ulrika

Lily sa...

Ja, det har varit underbart i helgen. Jag har dock inte fikat ute :)
Kram Lily

Malin sa...

Ja det var vackert väder men jag tror att måndagen var den bästa dagen...jag var ledig och satt ute i solen en stund med kaffekopp och njöt..Hoppas innerligt på en solig helg och att det går att starta upp arbete i trädgården!

Kram från Malin

P4 Extra / Lottas trädgård sa...

Hej!

Jag har lagt en länk på vår sida för trädgårdstips med Lotta Bromé och Ann Catrin Thor som tipsar om trädgård i P4 Extra i Sveriges Radio. Ljudinslagen från programmet är fria att bädda in.

Jag har lagt en länk på P4 Extras hemsida till din blogg också så länka hemskt gärna tillbaka.

I senaste programmet tipsar vi om sådd av chili och tomat.

MVH

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2151&grupp=8466

Halkade in här via en länk och såg att du hade en fin blogg om trädgårdstips med mycket fina bilder med kul läsning.

Ronnie - webbredaktör P4 Extra