Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 25 april 2011

Russian eggs

Fyra lediga dagar har gått väldigt snabbt. På långfredagen åkte vi på konstrunda i nordvästra Skåne och hälsade på i flera ateljéer och gallerier. Vi åt på mysiga hotell Strandbaden i Arild där vi satt på en av de vackra inglasade verandorna högt ovanför hamnen.
De andra påskdagarna har vi ägnat åt släkten och åt trädgårdsarbete. Det har ju varit fantastiskt väder hela helgen - rena rama sommarvärmen. Jag har hunnit klippa alla rosorna så jag känner mig nöjd. Att få ordning på rabatterna står nu på listan över vad som måste göras.
Påsken är över men jag måste visa de vackra ryska äggvästarna som jag fick av min vän på jobbet. Äggen ser ut som smycken och det var nästan synd att äta upp dem...

Four lazy days are quickely over and it is time for work again. On Friday we drove around and visited open art galleries. It was fun and we had dinner in a small hotel in a fishing village, overlooking the harbour.
Otherwise we have been visiting family or working in the garden. It has been lovely weather during the whole of Easter - it has been as warm as in the summer. I have cut all our rose bushes and feel happy. Next on the list is to make the borders look nice.
Easter is over but I have to show you the beautiful "egg vests" from Russia that I got from my friend at work. The eggs look lovely, too lovely to eat nearly...

7 kommentarer:

tindra lite mera sa...

Hej vilka fina ägg du bjuder på! Jag brukar åka runt på kons påväg här i uppland,brukar vara roligt och inspirerande!
Ha det gott/Katarina

Tingeltangel sa...

Det låter som om ni hade en fin påsk. Så vackra ägg, de ser handmålade ut.

Trolda sa...

Underbart vackra ägg! Och så går de att ÄTA...!?! Vädret har även varit helt fantastiskt här uppe - man njuter till fullo! =D

Trolda - kramar =D

Madelief sa...

Were they handdecorated? They look really special!

Lieve groet, Madelief x

Lily sa...

Ljuvliga västar!
Låter som en underbar påsk!
Valborgsvädret verkar lovande :)
Skönt att vara ledig..

Ha en härlig valborg
Kram Lily

Moa sa...

Hej kära Poppins det var länge sedan jag var här.. bloggande och bloggrundor har stått tillbaka för annat men nu har lusten återkommit..=) Verkar som du har det bra och det låter så mysigt med era konstrundor därnere i skåne och jag måste säga vilka fantastiska ägg.. helt makalöst vackra, är det riktiga ägg? Ja jag säger då det vilka smycken.. Önskar dig en fin 1:a maj.. Kram/Moa

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Du verden, så vakre egg!