Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 21 april 2011

Time for eggs

Äntligen skärtorsdag och fyra lediga dagar ligger framför mig. Det är nästan sommarväder och jag hoppas på lika fint väder de här dagarna.
Påskäggen har kommit fram och nu väntar jag bara på att påskkärringarna ska komma på besök. Mannen och jag ska inleda ledigheten med en god middag och ett glas rött vin.
Glad påsk önskar jag dig!
A last Maundy Thursday and four days out from work lays ahead of me. It is almost summer outside and I am hoping for nice weather during Easter.
I have decorated at home with Easter eggs and now I am waiting for the neighbourhood children to visit, dressed like witches and begging for candy. The husband and I will celebrate the holiday with a nice meal and a glass of red wine.
Happy Easter to you!
 

10 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Underbart!
Verkligen fina ägg du bjuder på.
Glad påsk
Annika

Moa sa...

Hmm.. så fina påskiga bilder du visar. jag får njuta av dina för i år är det tunt med påskpynt.. håller på ute för hela slanten när det inte är fix inne i köksbytarlandet.. Glad påsk och njut av sol o påskledighet.. kram/Monica

Galtholmen sa...

SÅ härligt att kika in hos dig igen... det har dröjt alldeles för länge. Känner nu att jag har saknat det, för du har det så gemytligt o mysigt på din sida. Kram o hoppas att vinet smakade gott/
Ulrika

Merja sa...

Fina ägg.
Glad påsk på dig!

kullervilla sa...

Härliga bilder...
önskar dig en glad påsk
kramiz//kullervilla

EVA AGNES sa...

En riktigt Glad Påsk önskar jag digt också.
Kramar Eva Agnes

Lily sa...

Härliga ägg!
Så kul att se den lilla söta målade korgen igen.

Önskar er en solig skön fortsatt Glad Påsk

Kram Lily

Lusthuset sa...

Ha en riktigt härlig påskhelg med konstrunda och god påskmat och härligt väder. Kramisar!

Julia C. sa...

Happy Easter for you too. I hope you and your husband enjoy your meal.
Julia C.
from Argentina
http://lasillachicblogspot.com

Trolda sa...

Vackra bilder som alltid! =D Och visst är det väl helt LJUVLIGT ute nu - rena SOMMAR-VÄRMEN!!! =D Hoppas ni har en härlig o glad påsk o njuter av tillvaron där nere i syd! =D

Trolda - önskar fortsatt fin helg! =D