Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 19 april 2011

Yellow spring greetings

Jag bara måste visa den här söta buketten med tussilago som jag fick av min mamma. Själv har jag inte haft tid att gå ut och plocka dem så jag blev verkligen glad.
Solen lyser och det är riktigt varmt. Jag klipper några rosor varje dag så det inte blir så jobbigt. Mannen har gjort rent plattorna. Både gräsmatta och häck är gröna. Påskliljorna blommar för fullt i rabatterna. Det blir nog sommar i år också...
I just have to show you this sweet bunch of coltfoots I got from my mother. I have not had the time to be out looking for them so I got very happy.
The sun is shining and it feels warm outside. I cut a few rose bushes every day which makes the job not tiresome. The husband has cleaned the tiles in the garden. Both grass and hedge are green. The daffodils looks very yellow in the borders. I think it will be summer this year as well...

4 kommentarer:

EVA AGNES sa...

Ja åhhh, så skönt det har varit i dag. Man luktar sommar överallt.
Tussilago har jag sett också. Men bara en enda så den var inte lönt att plocka.
Kramar Eva Agnes

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Jättefin bukett. Hoppas meterologerna har rätt om vädret i helgen så jag hinner runt mina rosor jag också.
Tänkte önska Glad Påsk
Må så gott /Karin

Hege sa...

Ja, da er det virkelig vår når hestehoven, som den heter i Norge, lyser gul i vegkanten. God påskehøytid til deg.

Madelief sa...

Lovely flowers!

Lieve groet, Madelief