Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 14 maj 2011

A frozen heart


I körsbärsträdens snöfall förfrös mitt hjärta
Det här fotot fick mig att minnas denna rad som finns bland mina anteckningar från tonårstiden. Idag ler jag åt minnet men då var det allvar.

In the snow fall from the cherry blossoms I got a frozen heart
This photo made me remember a note from my time as a teenager. Today I smile but then it was not fun.

3 kommentarer:

Malin sa...

Så var det i tonåren och diktens värld var på glödande allvar...
Men så här många år senare är raderna ändå i sig väldigt vackra och visst finns det ett mått av vemod/förgänglighet när körsbärsblommorna fäller sina kronblad...

Kram från Malin

Lily sa...

Vackra rader..

Ha en fin helg
Kram Lily

Trolda sa...

Dramatik och romantik förenade i vackra rader! :)

Trolda - kramar =D