Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 20 maj 2011

More wonders of May

Majs under fortsätter att tjusa. Nu kommer liljekonvalj vars goda doft är förförande. Även löjtnantshjärtan och akleja blommar vackert. Snart är det dags för pionerna. Jag bara njuter...!
Wonders of May continues to charm. Now it is time for Lily of the Valley which scent is seductive. Also Bleeding Heart and Granny's Nightcap are blooming beautifully. Soon the peonies are flowering. I enjoy everything...!

Det finns fortfarande tulpaner som blommar ute i stadens planteringar. Kommunen har verkligen satt ihop vackra färger, riktiga färgexplosioner! I like...
There are still tulips in bloom in the city parks. The city has succeeded to put together lovely colours, they are like explosions of colours! I love it!

4 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Maj är en ljuvlig månad. Ljuvliga bilder också - det vita löjtnantshjärtat gör du verkligen rättvisa åt!

Kram Anna Vattenkanna

Trollmor sa...

Det är en underbar tid nu, man finner hela tiden nya små saker att glädjas åt.
Det bara poppar fram :-)
Liljekonvaljen är favoriten, doften berusar.
Vilken glad färgexplosion bland tulpanerna.
Önskar dig en skön söndag.
Kram Trollmor

Trolda sa...

Liljekonvaljer är ju bara underbara! Här är de inte riktigt framme än, men i knopp och på god väg. Längtar tills jag kan plocka första buketten att njuta av! :)

Trolda - kramar =D

Karin A sa...

Ja så vackert det är nu...alla dofter och färger. Jag njuter! Gillar tulpanplanteringarna ni har i kommunen, kanonläckra kombinationer. :)

Ha en fin vecka!
Kram Karin