Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 24 maj 2011

Sweet memories

Söta, goda minnen från helgen: Skånska jordgubbar. Mums! Det smakade bra - härligt att det bara är början på säsongen.
Sweet and tasty memories from this week-end: Local strawberries. Yummie! They tasted wonderful - and the great thing is that the season has only begun.
De vackra syrenernas tid är snart förbi. Till nästa år hoppas jag få egna eftersom vi planterade en Beauty of Moscow nu i år. Det är inte lätt att få in något annat än rosor på vår lilla plätt men jag hittade ett hål efter en smultronschersmin som gått hädan. Åh, vad jag hoppas på att få massor av syrener nästa vår...
The time for Lilacs are soon over. I hope I will have some Lilacs on my own next year since we planted a Beauty of Moscow this year. It is not easy to put something else than roses in our little garden but I managed to find a spot where a Mock-orange once used to grow. Oh, I am expecting a lot of Lilacs next spring...

3 kommentarer:

Lily sa...

Mmmm...Härligt :) Jag har inte ätit några svenska jordgubbar än..
Finns inget bättre på sommaren än jordgubbar, förutom alla blommorna förstås :)
Jag har några liljekonvaljer i kruka, knappast så många så jag kan få ihop till en sån vacker bukett som du har. En ljuvligt underbar doft sprider sig när jag sitter på balkongen. Och jag känner doften nu när jag ser din vackra bukett :) Liljekonvaljer är min favorit nr1 den här tiden, tätt följd av syrener :) Maj är en underbar månad som man borde vara ledig och njuta av.. :) Jag är ledig från imorgon och till efter pingst, ska bli härligt även om jag kanske inte kan njuta så mycket, än :) Önskar er en underbar resa och lycka till på färden :)
Kram till er båda
Lily

Malin sa...

Oj - har jordgubbarna börjat nu...himmel så gott det ska bli!
Här är vi mitt i syrenernas tid och det blommar och doftar överallt där man går förbi...Jag satte Syrener för några år sedan och de har i stort sett blommat från första året...men jag är snål med att plocka in och tar helt från någon berså i det vilda...
Kram Malin

Trolda sa...

Åh har ni redan skördat där nere!?! SÅ gott!!! =D Och syrénerna lär säkert blomma för er nästa år! Sköter ni om dem lika bra som rosorna blir det garanterat kvarterets frodigaste träd! :)

Trolda - kramar =D