Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 1 maj 2011

White Grape Hyacinthe

Den här lilla söta pärlhyacinten verkar inte vilja slå ut riktigt. Kanske säsongen redan är slut och det här råkar vara ett vårtrött exemplar som vill sova till nästa säsong? Utomhus däremot går våren mot försommar. Grannens syrén slår snart ut, träden är gröna och de japanska körsbärsträden har redan blommat ut. Det är verkligen en underbar tid och man borde få vårledigt från jobbet för att hinna njuta av allting. Finns det inget politiskt parti som vill ta upp inför nästa val - allmän ledighet i maj och juni? Det partiet hade fått min röst! :)

This sweet Grape Hyacinthe seems not to come in full bloom. Maybe the season is already over and this one happens to be a tired specimen which wants to sleep until next spring. Outside spring is going over from spring  to summer. The Lilacs will soon be flowering, the trees are light green and the Japanese cherry-trees have alread been in bloom. This is wonderful time of the year and you should really take time off from work so you could enjoy everything. Could this not be something to vote for in the next general elections - time off for everyone in May and June? They would get my vote! :) 

8 kommentarer:

Anonym sa...

De hade fått min också! Ett underbart förslag :)

Önskar dig en fin vecka
Kram Lily

Lotta 8`) sa...

Vilken vacker vas/kruka i silver du har dina snödroppar i! Loppisfynd? Jättefint! Vet inte varför de är griniga - kanske vill de helt enkelt inte men du kan ju sätta ut lökarna och så kommer de åter nästa år.

Ha det bäst :)

LindaLunda sa...

Vita pärlhyasinter är så vackra!

Liane sa...

Det är en helt underbar tid ute nu men mina japanska körsbärsträd är inte lika långt som dina det ena blomamr, det vita ligger lite efter och syrenerna ja dom slår snart ut. jag skulle stödja det partiet men ledigheten borde vara från april - augusti ;p

Trolda sa...

Redan syréner!?! Ja, denna tid är bara alldeles fantastiskt fin och alla borde få möjlighet att stanna upp o njuta av det! Kanske läge för ett "Poppins-parti" att ta ordet...Du har då MIN röst isåfall...;-)

Trolda - kramar =D

NinaH sa...

Håller med! Jag röstar också gärna på det partiet!!;-)
Våren är så härlig!
Tror säkert dina vita slår ut. Vita Pärlhyacinter är nog lite senare.... I alla fall kommer mina härute senare än de blå sorterna.

ledighetsparadiset Solåkra sa...

Visst är det en härlig tid just nu - och syréner redan? Otroligt.

Merja sa...

Visst vore det skönt med vårledigt :)
Vackrablommor och kruka! så långt fram ni verkar vara! Syrenen börjar just slå ut sina blad här.
Ha det gott