Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 17 juli 2011

The best rose 2011

Dags att rösta fram årets ros i Poppins trädgård. Jag har en hel parad av rosor som vill vara med och tävla. Detta trots att inte har varit ett rosenår i år. Rosorna har varit både mindre och färre i år - en del regnade och blåste bort - men de som blommade skänkte fägring och glädje.

Fram till 1 augusti kan du rösta genom att kryssa för din favoritros i listan i högerspalten. And the nominated are:

Time to vote for the best rose in Poppin's Garden. I have a long list of roses who want to be in the challenge. This in spite of it having not been a good year for the roses. The roses have been both smaller and not so many this year - some were destroyed in the bad weather - but the ones that bloomed gave me beauty and happiness.

You vote by ticking the box for your favourite rose in the list to the right at this side. And the nominated are:

******************************************************
Madame Plantier

******************************************************

The Pilgrim

******************************************************

Constance Spry

******************************************************

Ghislaine de Feligonde

******************************************************

Drottningen av Denmark - The Queen of Denmark

******************************************************

Charles Austin

******************************************************

Rosamundi

******************************************************

Mme Isaac Pereire

******************************************************

Louise Odier

******************************************************

A Shropshire Lad

6 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Oj! Så vackert du presenterar dem!!! Ska jag rösta på rosen som jag "känner" den? Eller på den som tilltalar mig mest i din presentation??? Och får jag bara rösta på en enda??? ALLA är ju bäst!

Men...jag ska välja ut min favorit, det måste jag ju klara av?

Kram Anna Vattenkanna

Malin sa...

Oj oj oj...att välja är inte min starka sida och nu är det svårt...
Varför ska rosorna blomma över så fort...Ska se mig om efter sorter som är mer senblommande...för visst finns det sådana...
New Dawn är tacksam på för den har en lite "spretig" blomning här hos mig o det kommer knoppar lite hipp som happ...samt en gul ros som vi inte vet namnet på...Ska ta en bild på den så kanske man kan få något tips.
Nu ska jag rösta!

Kram från Malin

Lily sa...

Du har inte gjort det helt lätt!!! :))
Underbara foton och snyggt arrangerat :)
Kram Lily

Trollmor sa...

Din årliga rostävling är en favorit :)
I år gör du det verkligen inte lätt för oss, vilken vacker presentation!
Inhandlade en ny ros häromveckan, en Ghislaine de Feligonde, och tänkte på dig i rosgångarna på plantskolan. En stund senare fick jag se en ros vid namn Poppins :)
Kram Trollmor

Sibylle sa...

Thanks for the list of gardens with interest on your left side. Iam going to sweden and south norway in august and I am just surching gardens and parks to take photos there. Grretings from germany

Trolda sa...

Fantastiska arrangemang du gjort - underbart! =D Och i år känns det väl verkligen som om Charles har det där extra...-det är DAGS för honom nu tycker jag! ;-) Det är så kul med din fina tävling!!! =D

Trolda - kramar =D