Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 14 juli 2011

On a rainy day


På en regnig dag är det mysigt att minnas det fina vädret i helgen. Idag regnar väl de sista rosorna bort. Tur att man kan titta på hur vackra de var för några dagar sedan. I roskannan samsas The Pilgrim med Drottningen av Danmark.

Det är snart dags att välja årets ros i min trädgård. Jag ska bara få ordning på fotona först. Hoppas du vill vara med och rösta!

On a rainy day it is cozy to remember the nice weather we had last week-end. I guess the last roses are gone after this rain. Lucky enough I can enjoy how beautiful they looked just a couple of days ago. The Pilgrim and The Queen of Denmark are getting on well together in the rose pot.

It is soon time to vote for the best rose in my garden. I must organize my photos first. I hope you will vote!

7 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Jag vet redan vilken jag ska rösta på! Dina rosor är ljuvliga.

Malin sa...

Jag är gärna med och röstar...Dina rosor och bilder av dom är helt fantastiska!!!
Har börjat regna här också så nu faller de sista kronbladen av vattnet tyngd...suck...De kommer att blomma mer men bara med enstaka rosor...

Kram från Malin

Eva Agnes sa...

Mmmmmmmmmm! Så underbara rosor .
Mycket vackert att titta på när det regnar. Håller med.
Kram Eva Agnes

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej där!
Såå många fina trädgårdar du rapporterar från här:-) Tack ska du ha, en del har jag besökt, och många vill jag besöka snart!

Har du sett att vi håller på att bygga upp en Zonlista för bloggare?
Vill du va me, så kolla in på min blogg. Länka gärna tillbaks så fler hittar...

Ha det gott!
kram H.

http://stocksundgarden.blogspot.com/2011/06/svenska-tradgardsbloggar-uppdelat-pa.html

Lusthuset sa...

Ja, usch ja. Gått runt och tittat på "förödelsen"...jag får se om det blir möjlighet i morgon att rensa upp lite. Även på Sofiero (som jag besökte idag) fanns en viss "förödelse" jo, jo...! Ha en skön helg! Kram!

Anonym sa...

Underbara och ljuvliga rosor!
Ser fram emot röstningen :)
Sommar-och semesterhälsningar från Lily

Trolda sa...

Jag TÄNKTE väl det!!! Först läste jag om "de sista bortregnade rosorna" och kom att tänka på din jättetrevliga "röstning"..."BLIR det ingen i år!?!" Men sen läste jag vidare...och ser fram emot de kommande bilderna! =D

Trolda - kramar =D