Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 20 augusti 2011

Garden Show 2011

I Landskrona är det Trädgårdsgille i helgen. Jag var där på lördagen och fotograferade utställningen "Flottaste flotten". Här tävlar olika företag om vem som har gjort den vackraste flotten och publiken röstar.
I år kunde man som privatperson vara med och tävla i "Vackraste buketten". Inne i konsthallen vid sidan om flottan fanns ett trettiotal vackra buketter att skåda.
En riktig blomsterbädd.
A bed of flowers.
This week-end there is a Garden Show going on in the town of Landskrona. I was there with my camera to photograph the exhibition "The most beautiful raft". Here different companies compete and the spectactors vote. This year everyone could participate in the challenge "The most beautiful bouquet". Inside the exhibition hall next to the rafts there were about thirty lovely bouquets to enjoy.



På Trädgårdsgillet finns också marknad, trädgårdsentusiaster, mat och dessutom öppna trädgårdar runt om i staden.
On the Garden Show there is also a market, a lot of garden lovers, food and on top of this there are open gardens around the town to visit.

9 kommentarer:

Lily sa...

Det är första gången på många år som jag inte varit på trädgårdsgillet.
Fina bilder du tagit därifrån..
Kram Lily

xoxo, Chloe sa...

Thanks for sharing! I love the raft with the curtains blowing in the breeze :)

Madelief sa...

Amazing photo's! Wish I could have joined you!

Happy weekend,

Madelief x

Annika Christensen sa...

Ohh jag har missat detta fina.
Tack för att du visar.
Så mycket fint det var iår.
Tur med vädret dessutom.
ha det gott
Annika

Trolda sa...

Ser verkligen underbart ut! Vilka härliga arrangemang de skapat! :) Kul med flottarna också, minns förra årets bider du tog också. :)

trolda - kramar =D

Trollmor sa...

Vilken vackert bäddad säng. Är det mjuka gosiga lammöron?
Du har så många trevliga inlägg som återkommer år efter år.
Vi har ju följts åt ett tag nu :)
Stolen är också underbar.
Kram Trollmor

Lusthuset sa...

Tänk att jag missade det...IGEN!! Jag har däremot varit i Landskrona i dag och sett utställningen Broderat. Mycket fin och intressant. Jag som jobbat en gång (för ganska länge sedan)på museet. Vi jobbade med byggnadsinventering och det var jätteroligt för en "gamla hus"tokig person som jag. Många spännade möten med människor blev det också. Vi får roa oss med Trädgårdsfesten på Sofiero i helgen som plåster på såren. Ha det fortsatt skönt. Kram!!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Kul att se dina fina bilder!

Italian Girl in Georgia sa...

Poppins ~

I just had to see more! Your Flickr photostream got me over here just now, even though you were on my list to visit later on this week.

These photos are enchanting. Thanks so much for sharing them with us!

Happy holidays and Buon Natale to you!

Ciao bella,
Suzanne