Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 19 september 2011

Berlin in September

Jag och mannen har tillbringat några dagar i Berlin för att fira min födelsedag. Vi åkte över bron till Danmark och fortsatte med bilen ner till Gedser, tåg båten till Rostock och sedan var det bara raka vägen till Berlin. Vårt hotell låg strax söder om Potsdamer Platz och det tog inte mer än en kvart att promenera till Brandenburg Tor.
The husband and I have spent a few days in Berlin to celebrate my birthday. We drove over the bridge between Sweden and Denmark and then through Denmark to Gedser where we went by ferry over to Rostock and from there it was right on to Berlin. We stayed at a hotel nearby Potsdamer Platz and about a 15 minutes walk from Brandenburg Tor.
Reichstag
Unter den Linden.
Fikapaus på LebensArt
Time for coffee and cake at the LebensArt.
Nationalgalerie
Sony Center
En samlingsplats och torg där man är både inomhus och utomhus samtidigt. Högt ovanför svävar taket i luften.
A place to gather at and a city square where you are both indoors and outdoors at the same time. High above the ceiling is floating in the air
 
Kupfergrabenkanal
Berliner Dom
Schloss Charlottenburg
 
 
Tack alla som gratulerat mig på min födelsedag: mamma och pappa, bror med familj, vännen Lily, moster med familj, arbetskamrater och bloggvänner! Och inte minst alla ni goda vänner som var med på festen i augusti! Nu känner jag mig verkligen firad och äntligen vuxen. :)

Thank you everyone who have sent me congratulations on my birthday: mam and dad, brother with family, my friend Lily, aunti with family, friends at work and blogging friends! And not least all my friends that was guests on the party in August! Now I feel very celebrated and at last grown up. :)

3 kommentarer:

Madelief sa...

Such a pretty city Berlin is. I like the contrast between the old and modern building! You captured them on camera beautifully.

Happy evening,

Madelief

Wendy sa...

Very nice blog. :)

Trolda sa...

Åh stort GRATTIS i efterskott kära poppins!!! =D Har inte kikat in här på ett tag och missat denna begivenhet! Och så RESER ni förstås!!! ;-) UNDERBART med era fantastiska resor! Tack för att du delar med dig av fina bilder! =D

Trolda - kramar o GRATTIS!!! =D