Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 25 september 2011

Vacuum cleaner

Charles Austin

För någon vecka sedan gick vår dammsugare i sönder. Jag trodde inte att man kunde klara sig utan dammsugare men nu har jag använt en gammal hederlig sopborste och det har gått hur bra som helst. Men jag måste säga att det är svårt att klara av mattorna med bara en borste. :) Därför ser jag fram emot att ha en dammsugare i huset igen. Vad mannen tycker vet jag inte, dammsugning är hans uppgift...

Our vacuum cleaner broke down a week ago. I did not think you could manage without a vacuum cleaner but I have used an old fashion broom and it has worked well. But I must say it is difficult to clean the rugs with a broom. :) That is why I am looking forward to have a vacuum cleaner in the house again. I do not know what the husband thinks about it, vacuum-cleaning is his task...

5 kommentarer:

Lily sa...

Visst går det bra att använda den gamla hederliga borsten. Jag brukar moppa mitt golv..fast som sagt lite svårt med mattorna. Det finns ju uppladdningsbara fräcka dammsugare..
Själv har jag en ryggdammsugare, ser ut som värsta ghostbustern när man kommer, dustbustern, blir det ju då ;-)
Vacker bild!
Kram Lily

Moa sa...

Det går väl bra ett tag utan dammsugare.. men till slut blir det lite stökigt tycker jag.. eller så är det jag som är lite rörig av mig.. *smile* Vacker rosbild du bjuder på.. mina rosor har nog blommat färdigt för i år.. hoppas denna vinter inte far så hårt åt rosorna som de två sista vintrarna har gjort. Ha en härlig vecka.. Monica

Vitt hus med svarta knutar sa...

Näpp, dammsugare skulle jag aldrig klara mig utan...=)

Vilken härlig resa ni har haft och grattis på födelsedagen i efterskott.

Bilden på rosen är så vacker. Jag har en ros som är full med knoppas, det är andra gången i år som den ska till att blomma.

Ha en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Lusthuset sa...

Ack ja, en dammsugare behöver man nog även om jag också sopar mycket. Lätt som en plätt. Ha en skön kväll. Kram!!

NinaH sa...

Vi har länge varit i behov av ny dammsugare. Men ärligt talat är jag rätt glad slippa dammsugning! Avskyr ljudet!!;-)
Jag har bestämt att göra det bekvämt för oss när vi nu jämt går in och ut mellan trädgård och hus!
Så här ser städningen därför ut här för det mesta:
"Torrmoppar" (nästan dagligen) med ledad mopp. Och en gång i veckan torkar jag också golven med trasa på "stake"- med lite såpa på trasan ... minsann!;-)
Mest trasmattor här. Dom rullas lätt ihop till "vardags". Och när de behöver tvättas stoppas de i tvättmaskinen.
Enda mattan av annat slag klarar jag för hand med borste... tills vi (eventuellt!) bestämmer nyinköp av dammsugare!;-)...