Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 17 oktober 2011

Autumn garden

Helgens soliga väder var perfekt för att "hösta" i trädgården. Utemöblerna måste in i förrådet så jag började med att städa därinne och försöka slänga gamla krukor. Min far som kom förbi började hjälpa mig att sortera bland jordsäckarna. Strax kom mannen ut för att ta tag i utemöblerna. Tre personer i ett förråd är två för många. Jag fick backa ut och nöja mig med att se på när utemöblerna flyttades in och allt kom på plats... Men någon måste ju ta ansvar för arbetsfördelningen. :)
The sunny weather this week-end was perfect for getting the garden ready for autumn. The garden furniture needed to get inside so I started to tidy the shed and throw away old pots and odd things. My father popped in and started to help me. A few minutes later the husband came to take care of the garden bench and chairs. Three persons in a small shed is two too many. I slipped out and had to be content with looking when they moved the furniture into the shed and put everything on its place. I guess someone had to be in charge... lol
Det blommar fortfarande en hel del i trädgården trots de kalla nätterna. Basilikan som överlevt en blöt och kall sommar klarade dock inte mer nu.
There are still a lot of flowers in the garden, in spite of the cold nights. The basil which survived a wet and cold summer, could not take anymore though.


5 kommentarer:

Merja sa...

Bra när man får hjälp med det tråkiga:) Så fint du har det än med blommor!
Idag är det regnigt och trist hos mig. Får sitta inne och mysa i stället med en bok...känns inte speciellt jobbigt:)
Ha det gott!

Lusthuset sa...

Ja, nu är det inte mycket som blommar i trädgården här...suck. Underbar helg var det i alla fall och jag planterade lite tulpanlökar att glädjas åt till våren. Ha en bra vecka kära Poppins. Kram!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

När jag ser dina bilder och läser texten kom jag på att jag glömt att ta in en Pelargon=( En rar Penséepelargon som sitter i en av de stora krukorna med sommarblommor som var så fina tills frosten tog dem...

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning! Nu hoppas vi på tur=)

Ha en underbar fredag!
Kram,
Regina

Annie - Annalunda sa...

Åh Poppins vilka underbara bilder!!! Nu är jag tillbaka :)

KRAM!!!

Trolda sa...

Jag tror du fungerar alldeles utmärkt som arbetsfördelare...;-) Härligt med hjälp! :) och tänk att det blommar så ännu nere hos er...här har de flesta sommarblommorna gett med sig för länge sedan. Vemodigt är det allt...men så ser vi fram emot NÄSTA blomning!=D

Trolda - kramar =D