Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 2 oktober 2011

Mon Amie

På 1950-talet designade Marianne Westman mönstret Mon Amie för Rörstrand. Sextio år senare finns den fortfarande i deras sortiment. Jag fick de här två söta muggarna med assietter i födelsedagspresent. Jag blir på glatt humör när jag använder dem.
På bilden har servisen fått sällskap av en bukett som jag plockat in från trädgården. Den milda hösten har gett vackra remonterade rosor, här är de tillsammans med astrantia som blommar igen samt vit anemon och rosa marguerite. 
In the 1950s Marianne Westman designed the pattern Mon Amie for the Swedish Rörstrand. Sixty years later it is still in their range. I got these sweet cups and plates as a birhtday present. I get happy every time I use them.
In the picture the china has got company by some flowers I picked in the garden. The warm autumn has made the roses to flower again, here they are together with Astrantia, Anemone and pink Daisy.

3 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Verkligen en vän i vardagen!

Kram Anna Vattenkanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag förstår verkligen att du blir glad när du tar fram detta fina porslin, mönstret ger feel-good-känsla! Vilken underbar bukett, tänk att du har så många sorters blommor i din trädgård nu. Ett par av mina rosor har också slagit ut.

Önskar dig en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Lusthuset sa...

Visst är de fina...ett odödligt mönster. Fin födelsedagspresent.....och man får kanske Gratulera så här i efterhand.Ha en bra vecka. Kramissar!