Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 9 oktober 2011

Wordfeud

Ja, det är väl bara att erkänna - jag har också börjat spela Wordfeud...
Jag hade inte alls tänkt hålla på med spel över nätet men mannen började, lät mig testa och så var jag fast. Som gammal alfapetspelare och korsordslösare, blir man lätt beroende. Det är både spännande och roligt att sätta samman bokstäver till ord, dessutom ska man ju vara lite finurlig och försöka få så många poäng som möjligt. Jag kör utan lexikon, tycker det är mer sport att försöka hitta orden utan hjälp.
Nu slåss vi om mannens iphone. Jag har ingen smartphone, min urgamla mobil ligger för det mesta avstängd i handväskan och används bara vid nödfall. Därför måste jag bestämma mig - ska jag skaffa en ny eller ska jag fortsätta knycka mannens?

OK, I have to confess - I have also started to play Wordfeud...
I had no intentions to start playing over internet but the husband started and he let me try and then I was hooked. As a veteran player of Scrabble and an old crosswords lover I got addicted very easy. It is both exciting and fun to put letters together into words, and you should be a bit ingenious as well since you will try to get as many points as possible. I do not use the dictonary because I think it is more sporting without.
Now we fight about the husband's Iphone. I do not have any smartphone, my very old mobile phone is mostly laying in my handbag, switched off. So now I have to decide - should I get myself a new one or will I keep on stealing the husband's?

4 kommentarer:

Trolda sa...

Det låter som ett kul spel! Gillar själv både alfapet och att lösa korsord (periodvis). Jag tycker du kan behålla din gamla telefon, sno "Gubbens" ibland ;-), eller bara spela på datorn kanske!?! SUNT att ha den avstängd i väskan tycker jag! =D

Trolda - kramar =D

Lily sa...

Spel är lätt att fastna för..
Vågar inte prova det du nämner :)
Jag tycker du kan låna mannens <3
Kram Lily

ByPuh sa...

Dottern sa att det är ett spel för mig och att jag skulle fastna direkt. Vågar inte börja för rädd att hon har rätt :D Men tänk att det skulle vara ett spel som skulle få dig att ändra inställning till din mobiltelefon :D
Kram!

Liane sa...

Jag är helt fast i ordspelet men det är sååå kul, om du köper en iphone/smartphone kommer du bara att älska den jag inskaffade min iphone ivåras, jag gör allt med den , jag bara älskar den lilla tingesten ;) jag kan Tim blogga med den, häromdagen sp hittade jag en liten app , så nu kan man följa sina favvobloggar med bara ett knapptryck ;)

Jag är helt såld påmin telefon/dator/kalender å allt annat som den funkar som.