Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 27 november 2011

Advent 2011

Första söndagen i advent och första ljuset tänds. I år är det full storm och därför har vi skjutit på vår årliga adventsmiddag till nästa helg. I stället blir det en mysig söndag inomhus, mannen har inhandlat adventsbakelser.

Min adventsljusstake blev inte som jag planerat. Hade tänkt göra något mer silvrigt men bestämde mig för att göra det enkelt i stället. Jag sparar bling-blinget till annat, återkommer nog med bilder på det.

Ha en trevlig första advent!
Today is the first Sunday in Advent and the first candle is lit. This year the weather is stormy and therefore our annual Advent Dinner is postponed to next week-end. Instead we will have a cosy Sunday at home, the husband has bought Advent cakes.

My Advent candlestick did not work out the way I planned. I had thought of one more in silver but then I decided for a more simple style. I will save the bling-bling for other things, I will probably show some photos later on.

Have a nice Sunday in Advent!

6 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

... ja, det blev en annorlunda advent i år. Förra året var det snö och glittrande sol, i år regn och vind.
Men det är tur att man kan mysa med tända ljus nu. Och skönt att adventsstaken kan få se lite mer mullig ut än förr i världen, jag gillade aldrig de där fyra på rad...

Trevlig advent! kram H.

Lily sa...

Nä, ibland blir inget som man har tänkt sig men slutresultatet brukar ändå bli bra :) Igår morse förstan, började jag få lite advents/julinspiration, hittade inte min "adventsljusstake" så det blev "Kajsa Varg".
Härligt att mysa med levande ljus och gott sällskap över en fika.
Ha en mysig första advent
Kram Lily

Madelief sa...

Happy Advent Sunday!

Madelief

Elisabeth sa...

Så gott med adventsbakelser. Skönt att vara inne när det stormar. Önskar dig en fin vecka.

Moa sa...

Hoppas ni klarat stormen hyfsat och att allt är på plats därute.. =). Tycker det blev fint med det lilla enkla oxå.. fast jag drog på ordentligt med silver och vitt i min stake i år.. roligt att göra lite olika. Kram och ha det gott/Moa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker din adventsljusstake är fin "less is more" kan bli väldigt uttrycksfullt. Några advents-, jul- eller vinterkänslor har lite svårt att infinna sig när det är flera plusgrader ute. Det enda vita på backen var en rejäl hagelskur som kom under lördagskvällen innan strömmen gick...men den kom tillbaka under natten.

Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina