Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 21 december 2011

Tiden går mot julafton. Vart denna höst har tagit vägen, vet jag inte. Jag hann inte riktigt förstå att det helt plötsligt var advent och nu är det snart redan jul. Och jag vet att julen passerar snabbt och så är det nyår och trettonhelg och... ja, så springer tiden iväg. Det är lätt att glömma bort att leva i nuet och njuta av vardagen. Så nu struntar jag i fler julförberedelser, struntar i julstädningen, struntar i att leta efter den där sista julklappen - nu ska jag lägga mig på soffan, äta julgodis och läsa en bra bok. Soffan lämnar jag för att umgås med vänner och familj, spela spel och få några goda skratt. Det blir en bra jul i år!

Time flies towards Christmas. Where has this autumn gone, I do not know. I never had the time to realize that it was Advent and now it is soon Christmas. And I know that Christmas will soon be over and then it is New Year and Twelfth Day and then... and so time flies away. It easy to forget to live right now and seize every day. So from now on I will not bother about more Christmas preparations, about Christmas cleaning, about looking for that last Christmas gift - instead I will lay down on the couch, eating candies and reading a novel. I will only leave the couch for being with friends and family, for playing games and for having a laughter. It will be a good Christmas this year!

1 kommentar:

Leser i Norge sa...

God jul til deg!