Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 29 december 2011

Time for a new year

Så var 2011 alldeles strax över. Det här året har varit händelserikt, kan man lugnt säga. Jag ska göra en kort sammanfattning av årets största och roligaste händelser.
Jag önskar dig ett gott nytt år och en underbar inledning på år 2012!

So has year 2011 soon come to an end. This year has been filled with experiences, not exaggerating. I will make a short summary of the greatest and funniest events of the year.
I wish you a Happy New Year and a fabulous beginning of the year 2012!
************
Englandsresan
I två veckor körde vi omkring i England  - en drömsemester för två anglofiler som vi. Vi såg och upplevde mer än vad vi kunde ha drömt om. Alla dessa fantastiska trädgårdar, vackra hus och pittoreska byar. Det kunde inte bli bättre. Det är därför nästan omöjligt att säga vad som var bäst och låta en bild representera hela resan. Jag kan inte låta bli att välja ut ett par olika platser om höjdpunkter: Ely, Hidcot Manor, Lavenham, Great Dixon och Hever Castle. Och då har jag ändå inte tagit med Kelmscott Manor, Cambridge, Oxford, Statford-upon-Avon, Winchester, Canterbury, Sissinghurst, Chipping Campden….
Our trip to England
For two weeks we drove around in England – a perfect holiday for two Anglophiles like us. We saw and experienced more than we had dreamt of. Lots of fabulous gardens, beautiful houses and chocolate-boxed villages. It could not have been better. That is why it is impossible to pick one thing and one photo to represent the whole journey. I have to pick several places as highlights: Ely, Hidcot Manor, Lavenham, Great Dixon and Hever Castle. And then I have not included Kelmscott Manor, Cambridge, Oxford, Statford-upon-Avon, Winchester, Canterbury, Sissinghurst, Chipping Campden...


************
Min födelsedag
Den firades två gånger! Kan det bli bättre? Först i augusti med en stor trädgårdsfest med mina vänner och kära familj, därefter i september i Berlin med en god middag och en drink i baren på Ritz-Carlton Hotel.
My birthday
I celebrated it twice! It can’t be better, can it? First in August with a large garden party with my friends and dear family, then in September in Berlin with a lovely meal and a drink in the bar at the Ritz-Carlton Hotel.
***********
Danmarkresan
I slutet av juli åkte vi med goda vänner till Roskilde och utforskade norra Själland. Förutom vikingaskepp såg vi slott och vackert landskap.
A trip to Denmark
At the end of July we went with good friends to Roskilde and explored the North Zealand. We experienced ships from the Viking age and palaces and lovely landscape.
************
Jobbet
Jag har arbetat på som en liten iller den här hösten – men det har varit roligt. Jag och en kollega har utvecklat vårt arbete med coaching, vilket har tagit mycket tid och kraft i anspråk. Men det har uppvägts av arbetsglädje och energi i retur.

Work
I have been working hard this autumn – but it has been fun. I and a colleague have developed our coaching which has taken a lot of time and effort. But it has been paid with pleasure in my work and a lot of energy in return.

9 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Verkar som ett innehållsrikt år du har haft. Jag skall på trädgårdsresa till Normandie efter inspiration från dig. Minns än idag dina bilder från Monets trädgård.
Ha ett gott slut och ett gott Nytt
Annika

Windlost sa...

Happy New Year Poppins. It sounds like 2011 was a good year for you. I envy all your wonderful trips - you like the exact same types of places as me! I would love to visit England some day, and Denmark and Sweden...

When we do our England trip I will have to email you for advice. I LOVE that "Lady Street" photo. Did you take that??!

xox Terri

Dubbelörn sa...

Låter som ett underbart år! Resorna är det som förgyller året. Englands turen skulle jag också gärna göra.

Önskar dig ett gott nytt 2012

Anonym sa...

Tack för senast :-)
Ett härligt år och händelserikt år du haft! Nästa lär inte bli mycket sämre..

Önskar er ett Gott Nytt År

Kramar globertrottern

Liane sa...

Vilket år du haft, det är alltid lika roligt med en återblick på det som varit, det finns många höjdpunkter. Önskar dig ett gott nytt och ett gott slut på 2011.

Moa sa...

Kikar in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt år.. och möts av dina fantastiska bilder på ännu mer fantastiska platser du haft lyckan att komma till.. massa nyårskramar/Moa

Lusthuset sa...

Ett RIKTIGT Gott Nytt År (och Trädgårdsår) önskar jag dig. Tack för alla fantastiska bilder och rapporter från dina resor som bara är så roligt att ta del av. Hoppas att du kära Poppins får ett underbart 2012.

Kramizzar
Lena

Anonym sa...

Ja det är verkligen et sant nöje att få ta del av era resor - det är NÄSTAN så att man är på plats själv! ;-) Hoppas det nya året kommer med lika mycket glädje och spänning för er del, och tack för det gångna året! =D

Trolda - önskar er ett fint nytt år!!!=D

Tingeltangel sa...

Det låter som om Du haft ett innehållsrikt och härligt år!

Jag undrar om vi är jämnåriga. Jag firade också min födelsedag lite extra i år.

Hoppas Du får ett lika underbart 2012!

Kram, Jenny