Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 9 januari 2012

Personally chic

Jag sitter och läser i söndagstidningen ett reportage om fyra inredningsstilar:
Happy chic - familjens intresse styr heminredningen
Hippie chic - olika inredningsfilosofier och naturmaterial blandat reseminnen
Industri chic - råa material och gamla fabriksdetaljer
Shabby chic - vitt, vitt ,vitt och nött

Jag tittar mig omkring i vårt hem och funderar på vilken stil vi har. Jag frågar mannen hur han vill beskriva vår inredningsstil. "Ombonat" svarar han. Vi har ingen renodlad stil utan har valt det som vi vill ha. Förmodligen ser väl de flesta svenska hem ut som vårt, vi blandar det vi tycker om och trivs med det. Kanske vi  - precis som de flesta - har stilen Personally chic.

I am reading about interior decorating styles in the Sunday paper:
Happy chic - the family's hobbies are rule the styling
Hippie chic - different interior decorating philosophies and natural material mixed with travel souvenirs
Industri chic - raw materials and old industrial details
Shabby chic - white, white, white and shabby

I look around our home and wonder what style we have. I ask the husband how he will describe our interior style. "Cosy" he answers. We do not have a strict style, instead we have chosen things we want. Probably most of Swedish homes look like ours, we happily mix things we like. Maybe we  - like most of us - have the style Personally chic.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt, och en underbar stil - "Personally chic" ! PERSONLIGT & OMBONAT = ett hem

Ha en fin vecka
Kram Lily

Tingeltangel sa...

Det var ett bra begrepp. Och en bra inredningsstil. Personally chic. Det är ju det personliga som gör ett hus till ett hem.

Och vet du vad. Jag envisas med att tro att vi firade exakt samma nolla år 2011.

Kram.

Julia C. sa...

Lovely post. Julia C.