Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 4 januari 2012

The new year has begun

Så har det nya året startat! Vi firade nyår i Köpenhamn där det var grått och ruggigt väder men ändå mysigt och trevligt. Ett besök på Tivolis julmarknad var uppiggande. Tusentals ljus som glimtade i mörkret, allt var mycket vackert. Vi kikade in i Lisbeth Dahls julaffär på Tivoli vilket resulterade i juldekorationer för halva priset - se bilderna.
På nyårsafton brakade nyårsfyrverkeriet löst på himlen över Köpenhamn. Vi höll oss inomhus och njöt av underhållningen från hotellfönstret. Det ville aldrig ta slut och när vi drog för gardinerna vid tvåtiden var himlen täckt av rök och fyrverkeriet fortsatte någon timme till.
Vi hann också se två intressanta utställningar: Gauguin och Polynesien på Glyptoteket och Warhol och Basquiat på Arken. Nu är vi hemma igen och har några dagar ledigt innan det är dags att börja jobba igen.
Well, the new year has begun. We celebrated New Year in Copenhagen where the weather was grey and cold but is was a nice stay anyway. A visit to the Xmas fair at the Tivoli was very stimulating. Thousands of lights glittering in the dark, everything was very beautiful. We popped into the store Lisbeth Dahl at the Tivoli and found some Xmas decorations on sale - you can see them in my photos.
On New Year's Eve the fireworks broke out in the sky over Copenhagen. We stayed indoors, admiring the entertainment from the hotel window. It would not stop and when we drew the courtains at two o'clock the sky was filled with smoke and the firework kept going for hours.
We also had time for two exhibitions: Gauguin & Polynesian and Warhol & Basquiat. Now we are home again and have a few days free from work.

2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mysigt att åka iväg på en nyårsresa, kan tänka mig att julmarknaden på Tivoli var vacker. Skrev i mitt senaste inlägg att tiden fram till jul gick alldeles för fort och att jag inte hann med allt jag tänkt. De vackra änglarna jag köpte av dig hann inte komma upp. En av änglarna gav jag bort till en kär vän och hon blev otroligt glad.

Ja då var det snart helg igen=) Önskar dig några sköna lediga dagar till!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Låter som alltid underbart för Er i Köpenhamn vid nyår! Det är väl nästan lite av en tradition för Er nu!?! Vi hoppas på ett fint nytt år och njuter av nuet och Livet! =D Fina julkulor! =D

Trolda - kramar =D