Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 23 januari 2012

Winter frost

Trots att jag inte ville ha någon vinter så kom den nu i helgen. Snödropparna vid brevlådan som precis börjat blomma, klarar sig bra trots kyla och frost. Värre blir det väl för den lilla primulan som tappert blommat över hela julen.
När det är kallt ute är det ju skönt att få vara inne i värmen. Mannen fick en mysig pläd i julklapp från jobbet men vi har inte haft en chans att testa den. Det verkar som Winston anser att det är en perfekt pläd för teddybjörnar...
In spite of my wishing about letting the winter stay away, it arrived this week-end. The snowdrops by the letter box are flowering and are keeping well with the cold and frost. It is worse for the tiny primula which has bravely been in bloom over Christmas.
When it is cold outside it is nice to be indoors. The husband got a cosy rug for Christmas but we have had no chance to test it. It seems like Winston thinks it is a perfect rug for teddy bears....

3 kommentarer:

Trollmor sa...

Ja, det blir ju onekligen mysigare att komma in i värmen nu när det blev snö och kallt. I lördags var träden som smycken i allt det frostvita.
Log när jag såg er gosiga pläd, har precis fått en likadan och ska provmysa den ikväll, trots att jag inte är någon liten björn ;)
Varm kram Trollmor

Windlost sa...

How sweet Poppins! Hope your weather is nice. It is warm here this week and snow is melting - very dirty cars...
xo Terri

Liane sa...

Ja vintern kom till Öland också, inte mycket dock men tillräckligt, jag som såg en massa vårtecken.......

Det är mysigare inne nu sittandes framför brasan insvept i en filt med en stor mugg te och en bra bok eller film.