Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photographs, please contact me.

söndag 4 mars 2012

Spring is on its way

Det är vår i luften! En rundvandring i trädgården bekräftar att våren är på väg. Krokusen har kommit riktigt långt medan snödropparna har blommat i flera veckor. Vintergäcken håller på att diskret flytta in från grannen och poppar upp i häcken mellan tomterna - de är så välkomna! Vid den soliga platsen vid planket trivs påskliljorna.

Spring is on its way! A tour around the garden confirms that is is true. The crocuses are coming now but the snowdrops have been flowering for weeks. The Winter Aconite are discreetly moving in from the neighbour's garden and are popping up in the hedge between our gardens - and they are very welcome! The daffodils are happy in the sunny spot by the fence.

5 kommentarer:

Merja sa...

Det är en härlig tid vi har framför oss:) Önskade att grannen min hade något trevligt som kom över...som det är nu är det endaste en besvärlig spirea! Började med stor röjning förra våren. Ska bli kul att se om det gjorde någon nytta i år.
Ha det gott!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara vårtecken här hos dig!! Nu hoppas jag att snödropparna ska blomma här också...maken var snäll och "städade upp". Oj vad påskliljorna kommit upp långt hos dig, härligt!

Önskar dig en fin kväll och en bra start på veckan!
Kram,
Regina

Trolda sa...

Underbara bilder!!! Alltid fint att få en försmak från Skåne-land, ni är ju alltid lite tidigare hos er! :) Och så trevligt med god grannsämja...;-) tror jag det att det är välkommer besök! ;-)

Trolda - kramar :)

Randi sa...

Håller fullständigt med dig...varje morgon rusar man ut och letar nya vårtecken. Nästa vecka blir det varmare och då gäller det att hinna med..."ler".
Kram
Randi

Annika Christensen sa...

Ja nu är våren här på riktigt
Underbart med alla vårblommor.
Ha det gott min vän
Annika