Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 3 april 2012

5 years!!!

Dags att fira 5 år här på Poppins’ Garden! Jag lade ut mitt första inlägg 3 april 2007 – jag lade faktiskt ut 3 inlägg samma dag och första månaden publicerade jag 29 inlägg. Vilken inspiration jag måste ha haft!
Nu fem år och 689 inlägg senare har jag haft omkring 200.000 besök. Inläggen har under åren handlat om mest om ROSOR, mina BILDER och om INREDNING. Mina rosor och bilder går hand i hand eftersom jag älskar att fotografera rosor och jag älskar mina rosor. Intresset för rosor fanns långt innan jag startade Poppins’ Garden. När mannen och jag flyttade in i vårt hem 1992 (inte klokt, tjugo år sedan!) visste vi ingenting om rosor eller om trädgårdsarbete och ibland känner vi oss fortfarande som nybörjare. Intresset för rosor fick vi av våra vänner Clifton och Modesty, vars rosträdgård imponerade på oss, och eftersom vi tycker om historia fascinerades vi av de gammeldags rosorna. Senare upptäckte vi de nya engelska rosorna som har de gamla rosornas charm och idag är vår trädgård en blandning av nya och gammeldags rosor.
När jag började blogga ägde jag en systemkamera som jag inte använt på många år. Men för att ha bilder att lägga ut på bloggen, inhandlades en digitalkamera – och vilken stor glädje jag har haft av den. Mitt fotointresse blommade upp igen och jag har fått mycket positivt gensvar på mina bilder.
Om Poppins’ Garden kommer att fylla 6 år, det vet jag inte idag. Jag har inte haft lika mycket tid eller lust till att blogga det senaste året. Men bloggen är ju min ”dagbok”, fylld med minnen av resor, utflykter, händelser, lästa böcker och sådan som jag har tyckt vara intressant, så det vore synd att inte fortsätta göra inlägg. Om andra dessutom tycker det är intressant att läsa vad jag skriver, är det extra kul. Hoppas du vill följa med mig ytterligare ett tag på vägen!
It is time to celebrate 5 years at Poppins’ Garden! I posted my first text the 3rd of April 2007 – I actually posted 3 posts the same day and during the first month I published 29 posts. I must have been really inspired!
Now five years later and 689 posts later I have had about 200.000 visits. The posts have been mostly about ROSES, my PHOTOS and about HOME DECORATION. My roses and pictures walk together since I love to take pictures of roses and I love my roses. The love for the roses was there before I started Poppins’ Garden. When the husband and I moved into our house in 1992 (my god, that is a long time ago!) we did not know anything about roses or gardening and sometimes we still feel like rookies. Our friends Clifton and Modesty got us interested in roses through their lovely rose garden and since we love history we got specially interested in old roses. Later we discovered the new English roses and today our garden is mixed with both old and new roses.
When I started my blog I owned an old camera that I had not been using for years. But I needed pictures to the blog and I bought a new digital one – and what joy I have had from it. My hobby of photographing has grown and I have had a lot of positive feed-back on my photos.
I do not know if Poppins’ Garden will turn 6 years. I have not really had the time or the will the last year for my blog. But since my blog also is my “diary”, filled with memories of travels, adventures, literatures and things I found interesting,  it would be a lost if I did not continue to post. And if people found it interesting to read what I write about, it is extra fun. I hope you will follow me and my blog for a while longer!

9 kommentarer:

Liane sa...

Ett jättegrattis till dina 5 år i bloggvärlden. Jag har nog följt dig i 3 av dom 5 , tiden går så fort , det har varit ett sant nöje att få följa dig, din trädgård, njuta av dina vackra bilder så jag följer dig gärna ett tag till :)

Trollmor sa...

Stort grattis till dina 5 bloggår.
Jag trivs så bra hos dig, ditt sinne för att skapa vackra bilder, att vi får "följa med" i din resväska och alla vackra rosor.
Årets ros är lika roligt varje år.
Jag hoppas få slå följe med dig framöver också :)
Stor kram Trollmor

Ankan sa...

Vad fort det går, grattis!
Kikar in då och då och ser alltid fram emot alla dina vackra rosenbilder!
Kram

Tingeltangel sa...

Hjärtliga gratulationer på femårsdagen!!!!! Jag har läst din blogg från allra första början och har haft så mycket glädje av dina vackra fotografier och kloka ord om många intressanta ämnen.

Det är extra roligt för att vi är så jämnåriga. Våra bloggar föddes samtidigt (och vi med tror jag).

Solsippan sa...

Hej!

Jag har nyss hittat till dig via Trollmor. Blev genast betagen i romantiken som din blogg andas och nu förstår jag även att det är gedigna kunskaper bakom det du skriver om. Jag hoppas att du finns kvar ännu en stund och att jag kan ta del av dina kunskaper då jag nyss fått en egen trädgård att sköta om och plantera rosor i.

Kram och grattis till fem bloggår!
Solsippan

Lusthuset sa...

GRATTIS på 5-årsdagen (så här i efterhand)och Tack för den fina vinsten. Hoppas också att du får en Skön och Härlig Påskhelg. Vi åkte på en liten konstrunda idag trots regnet, men det blev trevligt och händelserikt ändå. Man ångrar bara det man inte gör...är det inte så. Kramisar!

Lily sa...

Grattis till 5 år ♥
Tiden går fort..
Kram Lily

Trolda sa...

Men oj, oj vad tiden går...stort, stort GRATTIS (i efterskott...här är tiden knapp också med bloggandet...,-)), och TACK för alla härliga inlägg du givit oss!!! Att följa med på din Ros-resa i Trädgården är ett sant nöje, att följa med på era resor i vida världen minst lika kul! =D Jag följer dig GÄRNA många år framöver!!!`=D

Trolda - grattis-kram!

Lella sa...

Grattis till fem år!