Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 28 april 2012

The grape hyacinths are looking lovely though

Vädret har verkligen varit trist sista tiden. Idag skyndade jag mig ut i trädgården, det var regn i luften och jag ville hinna göra något innan det började regna. Det tog inte lång tid innan det började droppa och jag hann bli genomblöt innan jag gav upp och gick in. På eftermiddagen blev det bättre väder och jag hann klippa några rosor innan det blev dags att fira kväll.
Rosorna ser ovanligt tråkiga ut i år ändå har det inte varit lika kallt i vinter. Men det har förstås inte varit någon snö som har skyddat dem mot kylan. Jag hoppas att de ska ta sig och bjuda på vackra rosor i sommar.
Pärlhyacinterna trivs däremot ovanligt bra i år och är väldigt kraftiga och fina.
It has been terrible weather lately. I hasted out into the garden this morning, it was rain coming and I wanted to work a bit before it started to rain. It did not take long before it started to drip and I was wet right through before I gave up and went indoors. But the weather turned to better in the afternoon and I was lucky to get to prune some roses before it was time to stop for the day.
The roses look very dull this year even though the winter has been warmer. But I guess it is beacause there has not been any snow to shelter them from the cold. I hope they will recover and bring me lovely roses soon.
The grape hyacinths are looking lovely though.

2 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Vackra bilder. Pärlhyacinten är en favorit. Hoppas att solen skiner på dig i morgon.

Ha en fin kväll.

L

Lily sa...

Pärlhyacinter är något av det vackraste som bjuds så här års.
Eftermiddagen ska var mycket skaplig här också, och då får man passa på :-)

Ha det gott
Kram Lily