Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 29 maj 2012

Chelsea Flower Show 2012

Så var vi äntligen där! Jag och vännen Lily - på Chelsea Flower Show!
Efter flera års drömmar och planering, kom vi så iväg till London. Mannen fick också följa med, han var otroligt tålmodig med oss.

Chelsea Flower Show var både större och intressantare än vad jag föreställt mig. Utställningshallen var gigantisk och fylld av olika utställare. Tur nog för blommor och grönsaker var den sval, för det var heta dagar i London, nästan 30 grader.

Det var också fler försäljare än vad jag trott. Allt som man kan föreställa sig ha en anknytning till trädgård fanns till försäljning: hattar, lavendelpåsar, väskor, handcréme, böcker, gummistövlar, skulpturer, tekannor, med mera, med mera...

Och så många människor! Vi var tacksamma att vi var på plats redan halv nio för vid 11-tiden var det proppfullt och svårt att se utställningsträdgårdarna eller få en sittplats i restaurangområdet. Vi hörde svenska här och där, så vi var långt ifrån de enda. :)

Vid tretiden var vi tillbaka på vårt pensionat, trötta, varma och med skoskav - men mycket nöjda och LYCKLIGA!
At last were we there! I and my friend Lily - at the Chelsea Flower Show!
After years of dreaming and planning, we flew to London. The husband joined us, he was really very patient with us.

The Chelsea Flower Show was both bigger and more interesting than I had imagined. The exhibition hall was very large and filled with exhibitors. Luckily for the flowers and vegetables it was cool, because it were hot days in London, nearly 30 degrees Celcius.

There were more sellers than I expected. Everything that had the slightest connection to gardening were on sale: hats, lavendel bags, hand lotion, bags, books, wellington boots, sculptures, tea pots and more, and more...  

And a lot of people! We were grateful for being there early in the morning because about 11 it was crammed with people and it was difficult to be able to take a look at the gardens or to get a chair in the restaurant area. We heard a lot of Swedish spoken, so we were not the only Swedes there... :)

Around three we were back at our hotel, tired, hot and with sore feet - but content and very HAPPY!











5 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Så underbara bilder! Det måste ha varit en fantastisk upplevelse att gå omkring där och inspireras.

Kramar
L

Trollmor sa...

Oj, oj... vilken prakt. Kan knappt tänka mig vilken upplevelse det måste ha varit för er. Jag brukar bli hoppstudsig bara av att åka till en plantskola.
Och så London på det.
Lyckliga du :)
Kram Trollmor

Merja sa...

Åh så härligt! Var dit för fem år sen. Minns känslan:)
Fina bilder!!
Ha en bra dag

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj det måste ha varit en fantastisk upplevelse!!! Så vackra bilder! Kan tänka mig att du fått med dig massor av inspiration=)

Önskar dig en skön helg!
Kram,
Regina

Annika Christensen sa...

Lyckost dig som varit där. Har aldrig varit där men kanske en vacker dag.
Allt gott
Annika