Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photographs, please contact me.

lördag 19 maj 2012

Lilacs

I nitton år har jag önskat mig syrener i vår trädgård. Här finns ju inte så mycket plats och så fort vi har haft en tom plats har vi planterat en ros. Min dröm om en syrenberså kommer nog aldrig att uppnås men förra året fick jag i alla fall en möjlighet att plantera en syrenbuske på en tom yta där vi haft en smultronschersmin. Hela vintern har jag gått och längtat efter mina syrener så jag är djupt BESVIKEN över att The Beauty of Moscow inte har producerat en enda liten blomma! Jag har precis fått veta att det tydligen kan gå några år innan en syrenbuske börjar blomma så jag får väl hoppas att det kan komma några nästa år.
Som tur är fick jag några syrener av min rara svägerska som har massvis av syrener i sin trädgård.
For nineteen years I have wished for Lilacs in our garden. We have a small garden and every time when we have had an empty place we have filled it with a new rose. My dream about an old fashion Swedish arbour of Lilacs will never come true but last year I got the chance to plant one bush in a place where we had a Philadelphus. I have been longing all winter for my Lilacs and I am very DISAPPOINTED over that The Beauty of Moscow has not produced one tiny flower! I have heard now that it can take several years before the bush starts to blossom so I hope I will be more lucky next year.
My sweet sister-in-law has lots of Lilacs in her garden and she gave me some to enjoy.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken underbar blogg!
Jag tänkte fråga dig om du kanske kan kika in på bilderna på min blogg och se ifall du kanske har en aning om vad det är för något.
Det är antagligen ogräs ( det växer som det iaf)
Du verkar kunna en del om växter så jag chansar att fråga.
Vi är väldigt nyfikna här hemma
Ha en fortsatt trevlig dag!

Anonym sa...

Ja den som väntar på något gott...;-) De KOMMER!!! kanske nästa år...och tur så att du har den rara svägerskan =D Här har de precis börjat spira så smått nu syrenerna, och jag skall gå ut och norpa några framigenom =D

Trolda - kramar =D