Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 24 juni 2012

A new peony

Förra året planterade jag en ny pion - Sarah Bernhardt - och den blommar så vackert redan i år. Rosorna har också börjat att blomma men det tråkiga vädret gör att man inte kan njuta fullt ut av dem. Jag tror jag ska plocka in en bukett av dem också till köksbordet. Ger mig ut i regnet nu!
PS. De små rosorna på bilden är gjorda av tyg...

Last year I planted a new peony - Sarah Bernhardt - and it is already giving me a lot o flowers. The roses are flowering as well but the bad weather makes it hard to enjoy them. I think I will pick some so I can enjoy them on my kitchen table. I am off out in the rain right now!
PS The small roses on the photo is made of fabric...

3 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Vilka vackra bilder! Hä har regnet slagit ner vallmon mot marken. Jag är glad att jag plockade in några, så att man kan njuta i värmen av det vackra.

Ha en skön kväll
Kramar Louise

Trollmor sa...

Vad roligt att dina nya pion blommar så vackert för dig redan.
Ja, det är synd att regnet slår ned så på blommorna, men man får ju å andra sidan fler buketter att njuta lite här och var inomhus.
Tack för midsommarhälsningen, hoppas att du hade en fin helg.
Kram

Solsippan sa...

Åh, jag har alltid älskat de där små tygrosorna fast jag har inte kunnat komma på nåt bra att ha dem till så ingen har fått följa med hem. På ditt sätt blev de ju alldeles fantastiskt söta!