Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 30 juli 2012

A trip to the southeast

En liten tripp till Österlen i förra veckan:
Första stopp var slottet Christinehof
A trip to the southeast of Sweden last week:
First stop was the castle Christinehof.
I parken fanns den här "trädkoja" på marknivå.
In the park we found this "tree house" on ground floor.
Nästa stopp blev Ulriksdals trädgårdar i Kivik. Här hittade vi både skönheter och fulingar.
Next stop was Ulrikdals gardens in Kivik. Here we found both beautiful and ugly figures.

Sista stoppet blev en promenad i Simrishamn.
Last stop was a walk through the small town Simrishamn.

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härliga semesterbilder! Österlen är så vackert.

Fulingarna som du visar påminner både om de som sitter på Notre Dame i Paris, men även de som sitter på London museum. Jag brukar fånga dem på bild...

Önskar dig en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Merja sa...

Simrishamn är aldrig fel:)
Vackra bilder och fina träkojor ni såg.
Ha en fin dag!

Randi sa...

Vilken fin dag du fick. Du visar mina favvo-platser. Synd att du inte kom ner till mig också. Önskar dig en skön vecka!