Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 10 augusti 2012

Drawing and gravel

Har knappt en vecka kvar av min semester...
Jag gjorde en teckning till, denna gång är motivet mannens och mina babyskor. Nu har jag försökt göra några bilder i pastell men eftersom det inte är vad jag är van att arbeta med, har det inte blivit något bra.

Här nedan ett foto av vårt lilla projekt i trädgården. Detta var tidigare en smal och mörk rabatt framför köksfönstren. Inget trivdes här förutom ogräset så vi beslöt att lägga grus över hela rabatten. Nu blev det helt plötsligt en liten sittplats med morgonsol. Rosen på stam köpte vi hos Cedergrens och är en Fairy.
It is now a week left of my vacation...
I made another drawing, this time it is of the husbands and my baby-shoes. Now I am working with pastels but since I am not used to them nothing has turned out good.

The photo above is from our garden. This used to be a dark and small border outside our kitchen. The only things that grew here were the weeds so we decided to put gravel all over it. Suddenly we had a small place to sit down and enjoy the morning sun. The rose is The Fairy.

3 kommentarer:

Moa sa...

Åh.. så mysigt det ser ut med nya sittplatsen.. älskar sten och sådana ytor, har ju ett par själv och vi utnyttjar i alla fall en av dem väldigt flitigt på vårkanten då den ligger i lä o har eftermiddagssol när man kommer hem från jobbet.. underbart! Där kommer ni att njuta många gånger men kanske mer på morgonen då eftersom solen är där då. Så söt din bild var.. med små babyskorna.. mcyket fint gjort! Ha en fin fredag o helg. kram ♥

Nillis sa...

Vad fint du ritar! Mysig uteplats med, kramis

Trolda sa...

Härligt med sittplatser i trädgården! Tycker mycket om gargayolen...(blev säkert ett o annat stavfel där, men du vet vad som åsyftas iallafall.....;-)). Du ritar riktigt fint - vilken gåva! =D

Trolda - kram =D