Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 9 september 2012

I am here

Det är kanske någon som undrar vart jag har tagit vägen? Varför det kommer så få inlägg? En anledning är att jobbet har dragit i gång och höstterminen har startat. Över trehundra nya studenter har börjat sina studier och jag är helt färdig när jag kommer hem. Men lite roliga saker har jag hunnit med. Igår hade vi bokklubb och vinprovning (vita Bourgogner). Jag kunde plocka in några blommande Charles Austin som remonterar. För två veckor sedan åkte vi över till Köpenhamn och tittade på Matisse-utställningen (andra gången eftersom vi var där även i juli). Vi avslutade med spätta nere i Tuborgs havn med utsikt över marinan. Jättemysigt!

Maybe someone is wondering where I am? Why there are no new posts? One reason is that I am busy at work since the new Academic year has started. Over 300 new students have arrived and I am completly tired when the day is over. But I have been doing some nice things. Yesterday we arranged the book club and wine tasting (white Bourgognes). I could pick some lovely Charles Austin roses which are flowering for the second time this year. Two weeks ago we had a nice day in Copenhagen where we visited the Matisse exhibition (second time, we were there in July also). We finished the day by the sea in Tuborg harbour, eating fish overlooking the marina. Very cosy!

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Förstår att det blir mindre tid över till bloggen med så mycket jobb. Det gäller att hitta små stunder för lite fritid också annars orkar man inte...

Det låter som ni hade en mysig helg i Köpenhamn=)

Ha en fin avslutning på helgen och en bra ny vecka!
Kram,
Regina