Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 10 oktober 2012

The old town

I somras var jag, mannen och ett par vänner i Århus, Danmark, några dagar. En plats som vi besökte var Den gamle by, ett utomhusmuseum mitt i staden. Det är ett stort område som är fyllt av gamla hus, affärer och hantverkshem och man kan gå omkring i timmar och kika in i alla byggnader, undersöka vad som finns bakom en port eller åka häst och vagn över kullerstensgatorna.
This summer the husband, I and some friends spent a few days in Arhus, Denmark. One place we visited was The Old Town, an outdoor museum located in the city. It is a huge area filled with houses, stores and craftsmen's homes. You can spend hours walking around, popping into houses, discovering the yards or taking a tour with a horse and wagon.

Man kan tänka sig att här spelas både filmer och TV-serier in. Varför inte H C Andersens sagor t ex?
You can imagine this as a place for shooting movies or TV-dramas. Why not the fairy tales by H C Andersen?







Här finns också en gammal handelsträdgård som erinrar om gamla tider.
There is also an old nursery which reminds you about old times.

1 kommentar:

Merja sa...

Vilka fina miljöer ni besökt. Århus kommer att hamna på min besöka-lista:)